جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی درباره گروه تروریستی داعش می‌گوید: آمریکا به دنبال ایجاد ائتلافی جهانی علیه داعش است و در این راه از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.
کد خبر: ۷۱۳۷۳۶
جان‌کری راست می‌گوید!

در کنار این جملات یک واژه در سخنان کری بیشتر برجسته است و آن اینکه داعش با اسلام تفاوت دارد و نمی‌توان جنایات داعش را به پای اسلام نوشت. این ژست اسلام‌دوستانه کری در حالی می‌تواند برگرفته از تجربیات پیامدهای منفی برابر دانستن اسلام با تروریسم توسط جرج‌بوش پس از حادثه 11 سپتامبر که در کنگره اعلام کرد جنگ افغانستان همان جنگ صلیبی است در جایگاه آمریکا در جهان اسلام باشد اما در باب صداقت کری و مقامات آمریکا در باره جدا دانستن تروریسم از اسلام و ابراز ارادت آنها به اسلام ابهامات قابل توجهی نهفته است.

اگر آمریکا واقعاً به دنبال همگرایی با اسلام است و مسلمانان را مبرا از تروریسم می‌داند چرا همچنان نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در حال کشتار مردم افغانستان هستند. چرا در سوریه آمریکا همچنان بر تقویت معارضان سوری تأکید دارد در حالی که این گروه‌ها رسماً در کنار گروه‌های تروریستی به کشتار مردم سوریه می‌پردازند. چرا آمریکا در برابر کشتار دسته‌جمعی مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی سکوت کرده و برای مقابله با آن اقدامی صورت نداده است.

در باره خود عراق نیز که اکنون محور مبارزه با داعش است آمریکا تاکنون اقدامی برای حمایت از مردم عراق انجام نداده و با مواضع خود نظیر این که آمریکا صرفاً به دنبال حفظ منافع خود است به تحریک و تقویت داعش می‌پردازد. در عراق هزاران مسلمان بی‌گناه به دست داعش قتل‌عام شده​اند و آمریکا اقدامی صورت نداده است و منابع خبری رسماً اعلام کرده‌اند ادعای مبارزه آمریکا با تروریسم ادعایی واهی است.

مجموع این شواهد و ده‌ها تحول دیگر در منطقه اگر آنها کنار هم قرار دهیم مشاهده می‌شود که سخنان کری صرفاً برای ایجاد چهره بشردوستانه آمریکا در میان مسلمانان بوده است و در عمل آمریکا اعتقادی به این مسئله ندارد و همچنان اصلی‌ترین دشمن جهان است، البته در جملات کری یک صداقت می‌توان دید و آن اینکه واقعاً داعش با اسلام تناسبی ندارد چرا که به گفته هیلاری کلینتون داعش را آمریکا ایجاد کرد تا تأمین کننده منافع آمریکا باشد، منافعی که در کشتار مسلمانان و نابود‌سازی سرزمین آنان خلاصه می‌شود.

داعش در دالان‌های دستگاه‌های اطلاعات آمریکا و انگلیس برای کشتار جهان اسلام تاسیس شد حال آنکه آنچه از درون جهان اسلام روییده و همچون سروی سربلند جلوه می‌کند جبهه مقاومت است که جز حمایت از امت اسلامی در برابر دشمنان رسالتی ندارد. رسالتی که نمود آنرا در جنگ 51 روزه غزه و حمایت از فلسطینیان در برابر دشمن صهیونیستی می‌توان مشاهده کرد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها