جام جم ورزشی : ماجرای صحبت های جواد نکونام علیه قلعه نویی در کمیته اخلاق وارد فاز دیگری می شود.
کد خبر: ۷۱۳۶۹۱
دلیل محروم نشدن قلعه‌نویی و دوست نزدیکش

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه رای صادر شده در مورد بازیکنانی که علیه سرمربی استقلال مصاحبه کرده بودند می‌توانست سنگین‌تر باشد به آخرین وضعیت پرونده جواد نکونام اشاره کرد و گفت: نکونام به خاطر حرف‌هایی که علیه امیر قلعه‌نویی زده باید اسناد و مدارکش را به فدراسیون فوتبال برساند تا ما تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهیم. سرانجام پس از چند هفته تشکیل جلسه خصوصی، روز چهارشنبه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای خود در پرونده امیر قلعه نویی و بازیکنانی که علیه این مربی مصاحبه کرده بودند را صادر کرد.

در این رای هیچ محرومیت و جریمه ای متوجه سرمربی تیم فوتبال استقلال نشد اما در آن سو سید ایمان موسوی بازیکن حال حاضر فولاد خوزستان و حسین کعبی به دو جلسه محرومیت و پرداخت 45 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. مهدی رحمتی هم تنها توبیخ شد.

پس از ابلاغ این رای علی اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفتگو با مهر به تشریح این احکام پرداخت و گفت: در همین ابتدای گفته هایم به همه اهالی و خانواده فوتبال موکدا توصیه می کنم که اگر هر کجا، سوء جریان مالی و اخلاقی در حوزه فوتبال دیدند از مصاحبه با اصحاب رسانه‌ها، اعم از سایت و روزنامه و خبرگزاری جددا خودداری کنند.

وی در مورد چرایی این موضوع تاکید کرد: فرد مطلع در این موضوعات به کمیته اخلاق فدراسیون رجوع کند و ما قول می‌دهیم که همه گفته های او به صورت محرمانه باقی بماند. اما اگر آن فرد با رسانه‌ها مصاحبه کند با توجه به عدم تحلیل مناسب این گفته ها در نزد افکار عمومی، فعل تشویش اذهان عمومی رخ می دهد.

محمدزاده درباره احکام صادر شده افزود: با توجه به اینکه این نخستین حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال زیر نظر بنده بود، همه تلاش مان را کردیم تا با دیده اغماض رای را صادر کنیم. این کمترین مجازاتی بود که در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: البته اگر ببینیم این آرا تاثیری در بازدارندگی این موضوع(بازی با آبروی افراد) ندارد قطعا جرایم و محرومیت های بسیار سنگین تری را لحاظ می کنیم.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره قطعی بودن این آرا و غیرقابل بازگشت بودنش گفت: این رای طبق آئین نامه کمیته اخلاق، بندهای 29،30 و 69 و همچنین ماده 13 آئین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده است و از این رو به هیچ عنوان قابل بازگشت و یا تخفیف نیست.

در ادامه گفتگو با مهر، محمدزاده به موضوع نکونام اشاره کرد و توضیح داد: پرونده جواد نکونام همچنان مفتوح است. ما از طریق دبیر کل فدراسیون فوتبال خواسته ایم که این بازیکن مدارک و اسناد خود را در مورد قلعه‌نویی و اظهاراتش علیه این مربی را برای ما به صورت نامه مکتوب پست کند.

وی افزود: البته مایلیم نکونام به صورت حضوری به فدراسیون فوتبال بیاید اما اگر به این زودی قصد بازگشت به کشورمان را ندارد، حتما از طریق یک فرد معتمد و یا نامه پستی باید در قالب یک لایحه اسناد و مدارکش را برای ما ارسال کند. اگر او از این کار تمرد کند ما رای خود را صادر می کنیم چرا که آیین دادرسی در صورت عدم حضور ایشان ادامه خواهد داشت.

علی اکبر محمدزاده در پایان درباره فرد نزدیک به قلعه نویی که نکونام در مصاحبه اش به او اشاره کرده بود، خاطر نشان کرد: ما با این فرد به صورت جداگانه چند ساعت صحبت کردیم. خودش بیان کرد دیگر نزدیک قلعه نویی نیست و گویا از سوی سرمربی تیم فوتبال استقلال طرد شده است. تردید نداشته باشید جدایی این فرد از قلعه نویی در رای صادر شده ما تاثیر گذار بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام تو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
وقتی در جامعه ای لومپنیزم حاكم باشد این ادم هم باید مربی باشد.......

نیازمندی ها