در پی حمله ارتش عراق به موصل، تروریست های داعش به طور دست جمعی به طرف خاک سوریه فرار کردند.
کد خبر: ۷۱۳۴۰۱
فرار داعشی ها از موصل به طرف سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه ؛ گروهی از تروریست های داعش به همراه سران آنها در جبهه موصل به طرف خاک سوریه فرار کردند.

قصی عباس، عضو فرقه شبک در نینوا به منابع خبری عراق گفت:به دنبال حمله ارتش عراق به مناطق مختلف این استان، گروه های تروریستی داعش در حال فروپاشی است .

قصی عباس افزود :«‌ مناطق زیادی از استان صلاح الدین توسط ارتش عراق پاکسازی شده است و داعشی ها در موصل شکست سنگینی خوردند .»

عباس تصریح کرد :« عملیات پاکسازی شهر موصل به مراتب آسانتر از پاکسازی دیگر شهر های عراق از جمله آخرین آنها منطقه آمرلی از دست تروریستها داعش است چراکه روحیه تروریستهای داعش پس از شکستهای پی در پی در مقابل نیروهای ارتش عراق، به شدت تضعیف شده است .»

همچنین این شبکه گزارش داد:پس از حمله نیروهای عراقی به گروه های تروریستی داعش در حویجه ، این تروریست ها پا به فرار گذاشتند.

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی عملیات آزادسازی منطقه الخازر موصل را آغاز کردند.

فرمانده نیروهای پلیس عراق نیز تاکید کرد: دستگاههای امنیتی عراق در دیاله توانستند امنیت جاده کرکوک به دیاله را تامین کنند و مناطق اشغال شده به وسیله تروریست های داعش را آزاد کنند.

وزارت دفاع عراق از به هلاکت رسیدن پنجاه عضو داعش در حملات هوایی در موصل خبر داد و اعلام کرد : دهها عضو داعش نیز در این حملات هوایی زخمی شدند.

فرمانده پلیس دیاله گفت : گروهای داوطلب مردمی و نیروی هوایی و هواپیماهای ارتش با هماهنگی نیروهای امنیتی نیز در آزادی مناطق اشغال شده از دست تروریست های داعش نقش به سزایی داشتند.

هلاکت بغدادی در ابهام

پایگاه خبری صوت العراق اعلام کرد : دو روز پس از آنکه داعش ویدیویی را از بریدن سر استیون ساتلاف، روزنامه نگار آمریکایی، منتشر کرد جنگنده های آمریکایی مواضع داعش را در مرکز موصل هدف قرار دادند. در این عملیات که بر اساس اطلاعات دقیق جاسوسی اجرا شد سه نفر از فرماندهان عالی رتبه داعش از جمله ابوهاجر السوری که از او به عنوان دست راست ابوبکر البغدادی تعبیر می شود کشته شدند.

پس از تایید خبر کشته شدن این افراد شایعاتی منتشر شد که در آن آمده است در این عملیات ابوبکر البغدادی نیز به شدت مجروح و به سوریه منتقل شد اما در سوریه جان داد.

البته اخبار مرتبط با مرگ البغدادی اخبار تایید نشده است با این حال پایگاه خبری ایلاف به نقل از مصاحبه چند افسر ارتش سابق عراق با پایگاه خبری دیلی بیست، نوشت:« البغدادی در سوریه مرد، پس از آنکه جنگنده های عراقی و آمریکایی در شمال عراق عملیات مشترکی را انجام دادند البغدادی مجروح شد و به سوریه منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات، نتوانست دوام بیاورد و جان داد.»

۸۷ کشته و زخمی در انفجارهای عراق

بیش از ۸۷ نفر در انفجار تروریستی روز گذشته در مناطق مختلف عراق کشته یا زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در خیابان السعدون در مرکز بغداد ده نفر کشته و بیست و سه نفر زخمی شدند.

همچنین بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه کاظمیه 12 نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

اصابت گلوله های خمپاره به شمال بغداد هم دو کشته بر جای گذاشت.

انفجار خودروی بمبگذاری شده در محله الماس شهر کرکوک هم ده کشته یا زخمی داشت.

تشکیل دولت جدید تا ساعات آینده

شبکه تلویزیونی العراقیه هم به نقل از عباس البیاتی یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون گزارش داد:طی چند ساعت آینده تشکیل دولت جدید اعلام خواهد شد و پارلمان عراق نیز برای برگزاری جلسه آماده است.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه در عراق اعلام کرد : ائتلاف اتحاد ملی عراق هفده کرسی در کابینه جدید به دست آورده است همچنین پست نخست وزیری و معاونت ریاست جمهوری را نیز به دست گرفته اند.

این در حالی است که ائتلاف نیروهای عراق فقط هشت کرسی را در کابینه این کشور تصاحب کرده اند و علاوه بر آن پست معاونت نخست وزیری و معاونت ریاست جمهوری در دولت آینده نیز به این ائتلاف تعلق گرفت.

این شبکه افزود: پیش بینی می شود ائتلاف کردستان عراق نیز پنج وزیر در دولت جدید داشته باشد.

نام نوری مالکی، نخست وزیر کنونی عراق نیز به عنوان معاون اول ریاست جمهوری مطرح شده است همچنین نام اسامه النجیفی، رئیس سابق مجلس عراق نیز برای معاونت ریاست جمهوری مطرح است.

فواد معصوم کفیل رئیس جمهوری عراق در گفتگوی شبکه سی ان ان گفت کشورش نیازی به حضور نظامیان آمریکایی برای شکست دادن داعش ندارد ولی همکاری عراق با همسایگان خود و آمریکا برای از میان برداشته شدن تهدید این گروه بسیار اهمیت دارد.

فواد معصوم درباره ترکیب دولت آینده عراق گفت : این دولت، فراگیر و شامل شیعیان، سنی ها و همه دیگر گروه های عراقی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یب
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
سه ماه هست داری می گی دارن فرار می كنن پس چرا تموم نمیشن؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها