نماینده جنبش حماس در تهران خبر داد:

ورود کمک های ایران به غزه از مرز مصر

وزارت امور خارجه اعلام کرد کمک یکصد تنی جمهوری اسلامی ایران در قالب یک فروند هواپیما، صبح دیروز به مصر ارسال شد تا با هماهنگی طرف‌های مصری و فلسطینی، از طریق گذرگاه رفح در اختیار مردم غزه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۱۳۲۱۲
ارسال کمک‌های انساندوستانه ایران به غزه از گذرگاه رفح

به گزارش وزارت خارجه، این کمک‌ها که شامل کمک‌های انساندوستانه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به مردم غزه، از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، چادر، زیرانداز، پتو، موادغذایی و انواع کنسرو تن ماهی است در استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و حمایت از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان ارسال شده است.

تلاش برای تخریب روابط تهران ـ خارطوم

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر درخواست دولت سودان مبنی بر خروج رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از آن کشور، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که برخی جریان‌ها درصدد تخریب روابط خوب ایران و سودان هستند، گفت: سفارتخانه‌ها و مراکز فرهنگی و اقتصادی تهران و خارطوم در دو کشور فعالیت عادی خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حسین امیرعبداللهیان با یادآوری انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان افزود: اطمینان دارم رهبری این کشور اجازه خدشه‌دار شدن روابط تاریخی دو کشور را نخواهد داد.

وی اقداماتی از این دست را در راستای تخریب روابط خوب تهران ـ خارطوم توصیف کرد.

ادعای آسوشیتدپرس درباره توقف بازرسی‌های آژانس

آسوشیتدپرس به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد تلاش آژانس برای بررسی برنامه هسته‌ای ایران متوقف شده است.

به گزارش فارس، دیپلمات‌ها تاکید کردند که هیچ پیشرفتی از ماه فوریه امسال به این سو و هنگامی که دو طرف با تحقیقات موافقت کردند ایجاد نشده است.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: فقدان پیشرفت، فرصت حصول توافق تا قبل از ماه نوامبر را کاهش داده است. آمریکا در این زمینه خواهان این است که آژانس بین‌المللی هسته‌ای تحقیقات کاملی را از برنامه‌های هسته‌ای ایران به عنوان بخشی از توافق صورت گرفته انجام دهد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا به تهران سفر کرد و ضمن مذاکره با مقامات ایرانی بر سازنده بودن این گفت‌وگوها و ادامه همکاری ایران و آژانس تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها