به دنبال آن‌که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت طرح جدید خود را در زمینه برقراری صلح به وزیران خارجه عرب ابلاغ کرده و برای شکایت از اسرائیل به دادگاه بین‌المللی لاهه مراجعه کند، روز گذشته صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد فلسطین با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۱۳۰۶۱

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت شبکه الجزیره، قرار است محمود عباس، طرح خود را در نشست وزیران خارجه عرب که یکشنبه در قاهره برگزار می‌شود، ارائه کند تا اعراب آن را تائید کرده و به واشنگتن برای موافقت با آن فشار آورند. گفته می‌شود طرح عباس شامل از سرگیری مذاکرات سیاسی با طرف اسرائیلی به مدت 9 ماه است که به تعیین مرزهای فلسطین و تل‌آویو در طول سه ماه منجر شود. این طرح شامل آزادی گروه چهارم اسیران فلسطینی و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی فلسطینی در طول سه سال است که این امر نباید از مدت تعیین‌شده طولانی‌تر شود. اگر اسرائیل با این طرح موافقت کند، طرف فلسطینی آماده از سرگیری مذاکرات خواهد بود در غیر این صورت رهبران فلسطینی به چهار سازمان و هیات بین‌المللی وابسته به سازمان ملل از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه شکایت خواهند کرد.

رویترز دیروز گزارش داد قرار است صائب عریقات طرحی را به جان کری، وزیر خارجه آمریکا تقدیم کند که در آن تعیین جدول زمانی مشخص برای پایان اشغال رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی خواسته شده است. هفته گذشته دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه برای اولین بار با تاکید بر این‌که فلسطین یک کشور است، اعلام کرد اگر فلسطینیان بخواهند می‌توانند به اساسنامه رُم متعلق به دادگاه کیفری بین‌المللی پیوسته و از اسرائیل به اتهام جرایم جنگی شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها