احمدی مقدم از کنترل کامل مرزهای شرقی و غربی کشور تا پایان سال خبر داد

انتقال اقدامات تروریستی از داخل کشور به مرزها

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی(ناجا) امروز چهارشنبه هنگام بازدید از روزنامه جام جم، از کاهش شمار جرایم کلان در کشور در سالهای اخیر و تداوم این روند در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۰۱۵
فرمانده نیروی انتظامی: میزان جرایم کلان در کشور رو به کاهش است

سردار احمدی مقدم که در جمع مسئولان روزنامه جام جم

سخن می گفت، اظهارداشت: اگرچه روند ارتکاب جرایم خرد بهبود چندانی نداشته اما جرائم کلان نظیر قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، تجاوز به عنف، سرقتهای بزرگ و مانند آن به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: در حالی که میزان قتل عمد دو سال پیش حدود 2700 فقره بود، این رقم در سال گذشته به 1800 فقره کاهش یافت و انتظار می رود امسال به کمتر از 1700 مورد برسد.

سریال انقلاب زیبا را دنبال می کنم.

وی گفت: " با اطمینان و طبق آمارهای پلیس بین المللی (اینترپل) می گویم که روند کاهش جرائم عمده در ایران از بسیاری از کشورهای جهان بهتر و بیشتر است."

سردار احمدی مقدم، ضریب احساس امنیت در سطح کشور را بطور میانگین حدود 70 درصد بیان کرد و گفت که این ضریب در میان مردم نقاط مختلف کشور متفاوت است.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی امروزه بروزترین اطلاعات و سامانه های اطلاعاتی را در کشور در اختیار دارد، به سامانه ارتباطی 110 به عنوان یک نمونه اشاره کرد و گفت: هر تماس با 110 حتی در دورافتاده ترین روستاهای کشور بلافاصله در این سامانه ثبت می شود و وضعیت و نتیجه رسیدگی به آن نیز بصورت آنلاین در دسترس این نیرو قرار می گیرد.

وی افزود: در حوزه آسیبهای اجتماعی و حوادث، نیروی انتظامی آمار پایه ای و به روز کشور را در اختیار دارد و در این زمینه یک مرجع معتبر به شمار می رود.

موفقیت جام جم به دلیل آنست که به متن زندگی مردم می پردازد.

سردار احمدی مقدم در همین راستا، ضرورت همکاری میان این نیرو با رسانه ها از جمله موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم را مورد تاکید قرار داد و گفت: نگاه روزنامه جام جم و جام جم آنلاین به مسائل جامعه، نگاه درستی است زیرا آنها بدون جنجال و هیاهو به جریان زندگی و بهبود سبک زندگی بر اساس الگوی ایرانی- اسلامی در جامعه می اندیشند و در این زمینه تلاش می کنند.

وی افزود: من این نگاه درست را تحسین می کنم و به این خاطر به مجموعه جام جم، تبریک می گویم.

فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از برخی رسانه ها که اخبار نامعتبر در زمینه های اجتماعی را با بزرگنمایی منتشر می کنند، تصریح کرد:" جامعه را سیاه نشان دادن و مردم را مایوس کردن، هنر نیست."

نباید شرایطی فراهم شود که تا فردی انتقادی دلسوزانه مطرح می کند از نقد پشیمان شود.

وی خاطرنشان ساخت: بر خلاف تصور آنهایی که فکر می کنند روزنامه های سیاسی و جنجالی در جامعه پرطرفدارند، تجربه نشان داده روزنامه های دارای ماهیت اجتماعی و فرهنگی هستند و به متن زندگی مردم می پردازند مخاطب بیشتری دارند و جام جم یک نمونه موفق در این زمینه است.

وی با اشاره به ضرورت وجود فضای نقد و اطلاع رسانی دقیق و متعهدانه گفت: نباید شرایطی فراهم شود که تا فردی انتقادی دلسوزانه مطرح می کند از نقد پشیمان شود.

وی با اشاره به سریال انقلاب زیبا گفت: به دلایل حرفه ای و موضوعی این سریال را دنبال می کنم و در نقدی جزیی به نقش پلیس سریال اشاره کردم. اما به گونه ای تیتر زدند که گویی کل سریال مورد نظر ما بوده با این نحوه برخورد افراد از نقدهای خیرخواهانه هم صرف نظر می کنند.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد:اگر سریال خوبی نبود که بنده برای دیدن آن وقت نمی گذاشتم.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما و روزنامه جام جم گفت: خوشبختانه نگاه دو مجموعه ملی است و به همین دلیل با نگاه نیروی انتظامی که مسئولیت و نگاهی ملی دارد همپوشانی دارد.

"بیژن مقدم" مدیرمسئول روزنامه جام جم نیز در این نشست با تشریح راهبرد این روزنامه به عنوان یک روزنامه فرهنگی و اجتماعی گفت: " ما نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نیستیم ولی مناقشات این حوزه را بزرگنمایی نمی کنیم چون معتقدیم مردم دعواهای سیاسی را می بینند اما با آن همراهی نمی کنند."

وی افزود:" جامعه ما ظرفیت تنش و جنجال را ندارد و همه رسانه ها باید تلاش کنند به مردم آرامش و امید بدهند."

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم در این زمینه، آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود را برای همکاری با نیروی انتظامی برای تحقق اهداف و وظایف آن اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها