در آمریکا رخ داد

اعدام اشتباهی ۳۰ متهم!

آزمایش «دی‌ان‌ای» برادران آمریکایی را تبرئه کرد

آزادی پس از 30 سال حبس

در آمریکا دو برادر ناتنی پس از تحمل سه دهه حبس به جرم تجاوز جنسی و قتل در پی آزمایش «دی‌ان‌ای» بیگناه اعلام و از زندانی در ایالت کارولینای شمالی آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۷۱۲۸۸۵
آزادی پس از 30 سال حبس

دادگاهی در این ایالت پس از بررسی ادله تازه‌ای که بر اساس آزمایش دی‌ان‌ای به دست آمده، حکم برائت این دو مرد سیاه پوست که دچار نوعی عقب ماندگی ذهنی هستند را صادر کرده است.

«هنری مک‌کولوم» و «لئون براون» در سال 1983 میلادی به ترتیب 19 و 15 ساله بودند که در شهر کوچک «رد اسپرینگ» واقع در نواحی روستایی جنوب کارولینای شمالی، بازداشت شدند.

مک‌کولوم هم اکنون 50 ساله و لئون براون 46 ساله است. اتهام آنها تجاوز جنسی و قتل «سابرینا بوئی»، دختر 11 ساله ساکن «رد اسپرینگ» بود. به گفته پلیس، مقتول را پس از تجاوز، خفه کرده و جسدش را در مزرعه‌ای انداخته بودند.

پلیس در آن زمان مدرک محکمی علیه دو متهم به دست نیاورده بود ولی آنها پس از چند ساعت بازجویی فشرده به تجاوز و قتل اعتراف کرده بودند.

دو متهم خیلی سریع اعتراف خود را پس گرفتند. آنها گفتند چنان در جریان بازجویی تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده بودند که سندی که پلیس جلویشان گذاشته بود را فورا امضا کردند به این خیال که با این کار آزاد خواهند شد. در نهایت، دادگاه دو متهم را مجرم شناخت و هر دو را به اعدام محکوم کرد.

شکایت‌های متعاقب این دو برادر بعدها باعث شد که حکم اعدام لئون براون به حبس ابد تقلیل یابد ولی حکم اعدام هنری مک‌کولوم به قوت خود باقی ماند.

پس از گذشت 30 سال، سرانجام تحقیقات مستقل و آزمایش «دی‌ان‌ای»، انگشت اتهام تجاوز و قتل دختر نوجوان را به سوی فرد دیگری نشانه گرفته است که سابقه تجاوز و قتل داشته و «دی‌ان‌ای» وی در صحنه جرم شناسایی شده است.

در پی این کشف و خودداری دادستان محلی از تلاش برای جلوگیری از آزادی دو زندانی، قاضی دادگاه استیناف روز سه‌شنبه، دستور آزادی فوری هنری مک کولوم و لئون براون را صادر کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها