روایت بازمانده جنایت‌های تروریست‌ها در عراق؛

جزئیات تکان دهنده کشتار دسته جمعی زندانیان شیعه از سوی داعش

وقتی قرار باشد افکار و افعال انسان از حد اعتدال خارج شود و به سمت برداشت‌ها و اقدامات افراطی برود، آن‌گاه نباید انتظار داشته باشیم که این افراط‌گرایی فقط به عده‌ای با سن‌وسال یا جنسیتی خاص اختصاص داشته باشد. فقط زمانی که اعضای داعش برداشت افراط‌گرایانه خود از اسلام را به عرصه عمل می‌کشانند، شاهد آن هستیم که یک کودک استرالیایی همراه پدر خود به سوریه رفته و سر بریده شده سربازان سوری را به دست می‌گیرد. در همین مسیر است که منابع خبری از تمایل زنان اروپایی عضو داعش برای بریدن سر سربازان و دشمنان‌شان گزارش می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۲۷۲۶

یکی از این افراد، زنی است که با نام تشکیلاتی ‌ام‌حسین البریتانی در میان اعضای داعش فعالیت می‌کند. وی که نام اصلی‌اش سالی جونز بوده و خواننده سابق سبک راک در انگلیس است، پنج سال پیش ناگهان محل زندگی خود را ترک کرد و احتمال می‌رود در همان روزها با همسر انگلیسی خود که گرایش‌هایی افراط‌گرایانه داشت، آشنا شده باشد. آن‌طور که دیلی‌میل گزارش داده، این دو نفر پس از ازدواج تصمیم گرفتند جداگانه به شهر رقه در سوریه سفر کرده و به تروریست‌های داعش ملحق شوند.

حال بتازگی او از طریق حساب کاربری خود در توییتر، از پیوستنش به داعش خبر داد و هدفش را «جدا کردن سر کافران و آویختن آن بر دیوارهای شهر رقه» عنوان کرد.

به نظر می‌رسد باید منتظر شنیدن اخباری بیشتر از این دست باشیم. در همین رابطه یکی از زنان انگلیسی که همراه همسر خود به سوریه رفته و به گروه داعش پیوسته به انتشار پیامی در زیر تصویر منتشر شده از ماجرای سربریدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی اقدام کرده است. وی ضمن حمایت از این اقدام نوشته است: من نیز آماده‌ام تا سر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را از تن جدا کنم.

وی چندی پیش نیز با انتشار تصویری از کودک خردسال خود که در حال حمل یک سلاح اتوماتیک بود، معروف شد.

حسین خلیلی ‌/‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها