محققان IBM همیشه سعی می‌کنند سراغ ایده‌های بلندپروازانه بروند. این بار نیز یک پردازنده‌ رایانه‌ای شبیه مغز انسان طراحی کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۱۷۰۱

پردازنده بسیار باهوش TrueNorth کاملا با نسل کنونی پردازنده‌ها متفاوت بوده و از یک میلیون نورون الکتریکی ساخته شده است. این پردازنده برای یافتن الگوها مانند مغز انسان عمل می‌کند و اگر الگوریتم مناسب را دریافت کند، به کمک ارتباط بین نورون‌ها می‌تواند اطلاعات مربوط به الگوها را شناسایی ‌کند. برای مثال می‌تواند تشخیص دهد آیا خطر در حال نزدیک شدن است؟ آیا هوا روشن شده است؟

به گفته پروفسور راجیت مانوهار، یکی از مهم‌ترین محققان توسعه این فناوری، TrueNorth می‌تواند در گرفتن دزدها، پزشکی و حفظ جان انسان‌ها، پردازش ابری هوشمند، پارک کردن و به عنوان دستیار شخصی استفاده شود. این پردازنده با بیش از 4/5 میلیارد ترانزیستور فقط ۷۰ میلی‌وات انرژی مصرف می‌کند که این عدد نسبت به تعداد ترانزیستورها بسیار کم و غیرقابل باور است. محققان آی.بی.ام قصد دارند این پردازنده را با ابر رایانه واتسون این شرکت ترکیب کنند تا سیستم جدیدی خلق شود که می‌تواند یاد بگیرد، به انسان کمک کند، تجزیه و تحلیل انجام دهد و از عهده وظایف پیچیده برآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها