جام جم ورزشی: دژاگه می گوید بهترین مربی برای ایران فقط کارلوس کی روش است.
کد خبر: ۷۱۱۵۹۳
خواهش دژاگه از کارلوس کی روش

کارلوس کی روش، ایران را ترک کرده و گویا این بار رفتن بازگشتی ندارد. شنیدن این خبر برای بازیکنان تیم‌ملی، برای آنها که پس از شکست مقابل بوسنی به خاطر خداحافظی کی روش اشک ریختند، قابل باور نیست. اشکان دژاگه یکی از این بازیکنان است. برای او شنیدن اخبار اخیر درباره کی روش و احتمال جدایی‌‌اش از تیم‌ملی، تلخ است.

اشکان بازیکنی بود که مربیان زیادی تلاش کردند به تیم‌ملی بیاید اما او به آنها پاسخ منفی داد تا سرانجام با حضور مربی بزرگی چون کارلوس کی روش، نظرش را عوض کرد. اشکان به تیم‌ملی ایران آمد و از همان ابتدا ستاره بود‌؛ با زدن دو گل به قطر در ورزشگاه آزادی. کی روش مسیر زندگی اشکان را به شکل عجیبی عوض کرد تا مهرش به دل میلیون‌ها ایرانی بیفتد.
این روزها اشکان اخبار جالبی از تمدید قرارداد کی روش نمی‌شنود. او در قطر با العربی تمرین می‌کند ولی شدیداً پیگیر وضعیت مربی پرتغالی و تیم‌ملی است. دژاگه در این باره به خبرورزشی می‌گوید: «شک نکنید، بهترین کسی که می‌تواند به عنوان مربی روی نیمکت ایران بنشیند، کارلوس کی روش است. او مربی بزرگی است و برای ما و تیم‌ملی زحمت زیادی کشیده است. حیف است که دیگر کروش را کنار خود نداشته باشیم.»

اشکان با مربیان مختلفی کار کرده‌؛ تجربیات زیادی از کار با آنها دارد ولی می‌گوید تجربه کار با کارلوس کی روش برایش متفاوت است. از نظر اشکان او ویژگی مهمی دارد که باعث شده تا تیم‌ملی ایران بتواند پیشرفت کند: «من در اروپا بازی کرده‌ام و در اینجا بزرگ شده‌ام. یک کار در فوتبال خیلی سخت است. اینکه شما به تیم نظر بدهید و همه چیز را به‌دست بگیرید. مهمترین وظیفه یک مربی این است که تمام امور تیم را به‌دست بگیرد و همه چیز را کنترل کند. هرکسی نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد ولی کی روش به طور کامل تیم ایران را در دست داشت و امیدوارم دوباره کنارمان باشد.

دژاگه می‌گوید هر قدر از کروش تعریف کند، کم است: «او یک آدم حرفه‌ای است، تمریناتش حرفه‌ای است، اخلاقش حرفه‌ای است. کارلوس کی روش از ایران یک تیم یکدست و منظم ساخت. ما یک تیم کامل بودیم و هستیم. الان وقت رفتن او نیست، الان وقتی است که ما باید تازه ثمره کارمان را بگیریم. مثل این است که محصولی کاشته​ایم.... الان تازه زمان آن است که این محصول را برداشت کنیم. کادرفنی تیم‌ملی به نظر من باید بماند. امیدوارم هر طور شده کروش کنار ما باشد و تیم‌ملی را تنها نگذارد. ما هم در آن صورت می‌توانیم با کمک ایشان توقعاتی که هست را در جام ملت‌ها برآورده کنیم.»

اشکان حرف‌های خود را این‌طور تمام می‌کند، با یک خواهش: «کی روش کار بنیادی در تیم‌ملی کرده است. او تیم ما را مهندسی کرده و الان به عنوان مهندس کار، باید بماند و کار را رونق دهد. امیدوارم کی روش بماند چون خیلی زحمت ‌کشیده. اگر او بماند ما هم چیزهای زیادی در ادامه راه یاد می‌گیریم و می‌توانیم توقعات را در جام ملت‌ها برآورده کنیم. من به عنوان یکی از بازیکنان تیم‌ملی خواهش می‌کنم که هر طور شده کروش کنارمان بماند.»

اشکان جدا از این مسئله کمی هم درباره انتخاب العربی می‌گوید. خیلی‌ها از انتقال او به قطر شوکه شدند‌؛ بازیکنی که فصل را فوق‌‌العاده با فولام تمام کرد و پس از جام‌جهانی‌ می‌توانست در فوتبال جزیره بماند. اشکان درباره انتخاب العربی می‌گوید: خیلی‌ها برایشان سؤال بود که چرا این تیم را انتخاب کردم و به قطر رفتم. من با تیم زیر 21 سال آلمان قهرمان اروپا شدم. به عنوان یار ثابت با وولفسبورگ توانستیم قهرمان بوندس‌لیگا شویم. در لیگ‌برتر انگلیس بازی کردم و سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را هم دارم. می‌توانستم دوباره در یکی از تیم‌های متوسط لیگ‌برتر انگلیس بازی کنم ولی تصمیم گرفتم در این سن و سال به پیشنهادی که باشگاه العربی داده بود، پاسخ مثبت بدهم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها