روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد: ترورهای داعش حداقل بیست سال دیگر ادامه خواهد داشت و در این مدت حتماً خطرهای جدی برای غرب ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۰۸۱۷
اقدامات تروریستی داعش تا کی ادامه دارد؟

این روزنامه افزود: خارجی‌هایی که به قصد پیوستن به گروه‌های تروریستی از کشورهای اروپایی به سوریه یا عراق سفر کرده‌اند، دارای تابعیت اروپایی هستند و احتمال تردد یا بازگشت همیشگی آنان به کشورهایشان وجود دارد.

سرویس‌های اطلاعاتی از تکنولوژی‌های پیشرفتۀ شناسایی، برای تشخیص هویت قاتل خبرنگار آمریکایی استفاده کرده و در نهایت مشخص شد که "عبدالماجد عبدالباری" ۲۳ ساله از اهالی سابق لندن مشهور به "جان جهادی" و با نام هنری "ال. جینی" خواننده‌ موزیک رپ بود.

وی دارای والدین مصری است که در سال 1993 به عنوان پناهنده سیاسی در انگلیس به سر می‌بردند. این عکس از عبدالباری وی را در یک تظاهرات لندن در حال اعتراض به پلیس ضدشورش نشان می‌دهد:

پیشروی تروریست‌ها از مرزهای سوریه و سیطره بر مناطقی از خاک عراق، چندین ماه است که عرصه را بر افراطیون جنایتکار باز گذاشته است.

به گزارش بیلد اکنون حدود 50 هزار مرد مسلح در جرگه تروریست‌های داعش مشغول به فعالیت هستند. این آمار به نقل از "رامی عبدالرحمن" مدیر بخش نظارت بر حقوق بشر سوریه عنوان شده است.

ارزیابی مرعشی از تشکل تازه اصلاح طلبان

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح‌طلبان باید به سمت تشکیل گروه‌های بزرگ‌تر حرکت کنند.

حسین مرعشی درباره تشکیلات سیاسی جدید اصلاح‌طلبان با "نام ندای ایرانیان" اظهار کرد: این تشکل همه جوانان اصلاح‌طلب را دربرنمی‌گیرد و فقط یک گروه خاص از جوانان اصلاح طلب را شامل می شود.

به گزارش انتخاب، وی افزود: این گروه از جوانان مورد احترام هستند، اما من توصیه می‌کنم اصلاح طلبان به سمت تشکیل گروه های بزرگتر حرکت کنند، نه این‌که تشکیلات کوچک‌تری را به وجود آورند.

مرعشی اظهار کرد: تا زمانی که ما در کنار هم قرار بگیریم قدرتمندیم، اما هنگامی که از هم دور شویم تضعیف می‌شویم.

نمایندگی داعش در استانبول

یک روزنامه ترکیه ای روز پنجشنبه نوشت که گروه تروریستی ˈداعشˈ در منطقه ˈفاتحˈ استانبول نمایندگی دارد و از این طریق عناصر اروپایی داعش را به سوریه اعزام می کند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه ˈسوزجوˈ از رسانه های مخالف دولت آنکارا این مطلب را به نقل از تلویزیون دولتی آلمان ˈآ.آر.دیˈ منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، اطلاعات کسب شده از مسوولان پارلمان اتحادیه اروپا و واحدهای اطلاعاتی حاکیست که حدود 2 هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از اروپا به ترکیه رفته و از این طریق وارد سوریه و عراق شده اند.

ˈسوزجوˈ به نقل از ˈآ. آر .دیˈ افزود: عناصر داعش از کشورهای اروپایی به استانبول سفر کرده و در منطقه ˈفاتحˈ این شهر در نمایندگی غیر رسمی ˈداعشˈ با دریافت خرج راه و با کمک عناصر داعش به سوریه عزیمت می کنند.

به گفته برخی از مسوولان پارلمان اتحادیه اروپا، شماری از عناصر داعش پس از آموزش و مدتی فعالیت در سوریه به کشورهای اروپایی بازگشته اند که تهدیدی علیه امنیت اروپا هستند.

مخالفان دولت اردوغان و احزاب مخالف ترکیه همواره با انتقاد از سیاست های آنکارا در قبال سوریه، معتقدند که دولت آنکارا از داعش حمایت می کند.

ˈکمال قلیچداراوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق به عنوان بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه اخیرا گفته بود که گروهک تروریستی - تکفیری ˈداعشˈ تحت حمایت ˈرجب طیب اردوغانˈ است.

اقدام آمریکا برضد یک گروه ضد ایرانی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه از تلاش دولت آمریکا برای توقف درخواست‌های یک گروه ضد ایرانی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت آمریکا تلاش می‌کند تا با استفاده از یک قانون محکم امنیت ملی راهی را برای توقف درخواست‌های گروه ائتلاف علیه ایران هسته‌ای بیابد و شکایت خصوصی علیه آن مطرح کند.

سال گذشته یک بازرگان یونانی و دارنده یک کشتی به نام ویکتور رستیس از ائتلاف علیه ایران هسته‌ای به این دلیل که این گروه وی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده بود شکایت کرد. این ائتلاف ضد ایرانی اعلام کرده بود رستیس با خرید نفت ایران تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور را نقض کرده است.

اوایل سال جاری میلادی وکلای دولت آمریکا گفتند که منافعشان در این شکایت است چون اطلاعات مربوط به ائتلاف هسته‌ای علیه ایران می‌تواند اجرای قانون را به خطر بیاندازد.

رویترز در ادامه آورده است: دخالت دولت آمریکا در یک پرونده خصوصی بسیار نادر است و استفاده از امتیاز حق پیگیری این پرونده تحت قوانین محرمانه دولتی یک اقدام کاملاً غیر معمول تلقی می‌شود.

دیگر پرونده‌ای که دولت آمریکا با استفاده از این امتیاز در آن دخالت کرده بود شکایتی بود که به دلیل افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا علیه این سازمان مهم مطرح شد.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا و همچنین سخنگوی ائتلاف علیه ایران هسته‌ای هیچ‌یک تاکنون در پاسخ به این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها