روایت بازمانده جنایت‌های تروریست‌ها در عراق؛

جزئیات تکان دهنده کشتار دسته جمعی زندانیان شیعه از سوی داعش

یک مقام یونیسف اعلام کرد شبه نظامیان گروه داعش ۷۰۰ غیر نظامی ترکمن از جمله زنان ، کودکان و سالخوردگان را در روستایی در شمال عراق قتل عام کرده اند.
کد خبر: ۷۱۰۷۷۳
داعش 700 ترکمن را قتل عام کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مارکو بابیل نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در عراق گفت شبه نظامیان داعش یازدهم تا دوازدهم ژوییه(20 و 21 تیر) مرتکب جنایاتی در بشیر شده اند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی ایتالیا ( آنسا ) افزود این اطلاعات از شاهدان فراری از این روستا به دست آمده است.

بابیل تاکید کرد در سراسر این منطقه که ماه ژوئن به تصرف داعش درآمده ، خشونت بر ضد کودکان در مقایسه با ماههای قبل چهار برابر شده است.

وی درباره امنیت هزاران نفر از غیر نظامیان اکثریت شیعه ترکمن های عراق که در شهر آمرلی در استان صلاح الدین در محاصره نیروهای داعش هستند ابراز نگرانی کرد و گفت جامعه بین المللی باید منطقه امنی تحت حفاظت نیروهای پاسدار صلح تشکیل دهد.

بابیل همچنین برقراری پل هوایی نظام مندی از اروپا را برای کمک به کردهای عراق و پناه دادن به آوارگان بدون توجه به قومیت و مذهبشان خواستار شد.

نماینده یونیسف در عراق گزارش داد 440 هزار آواره از زمان حمله داعش در ماه ژوئن به منطقه کردستان عراق روانه و به جمع 250 هزار آواره سوری پیوسته اند که از اوت سال 2013 میلادی تاکنون در این منطقه بوده اند.

وی اضافه کرد : « در کل ، کردستان با جمعیت کمتر از 5 میلیون نفر ، میزبان 700 هزار آواره است. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها