وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اظهار امیدواری کرد که تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران لغو و حق ملت ایران برای برخورداری از چرخه غنی سازی اورانیوم در چارچوب معاهده ان پی تی به رسمیت شناخته شود.
کد خبر: ۷۱۰۷۳۸
حمایت روسیه از لغو تحریم​ها علیه ایران

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با وجود موانعی که در روند مذاکرات وجود دارد، فرصت تحقق حقوق ملت ایران در غنی سازی اورانیوم به عنوان یکی از اعضای معاهده «ان پی تی» و همچنین لغو تحریم ها علیه تهران فراهم شده است.

در این بیانیه با اشاره به توافقنامه ژنو که در نوامبر سال گذشته منعقد شد، اظهار امیدواری شده است که این توافقنامه شرایط را برای رسیدن به یک توافق دائمی تا نوامبر سال جاری فراهم کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو امیدوار است همه طرف های ذی ربط در مذاکرات هسته ای ایران اقدامات سیاسی لازم را برای رسیدن به توافق نهایی که موجبات رضایت همه گروه ها را جلب و شرایط اعتماد سازی جامعه جهانی را در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران فراهم کند،اتخاذ کند.

در این بیانیه تاکید شده است که تحقق این امر تاثیر مثبتی بر وضعیت موجود در خاورمیانه خواهد گذاشت و کمک فراوانی به ایجاد یک منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی خواهد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها