دختری هستم ۱۳ ساله. با اینکه پدر و مادرم خیلی مرا دوست دارند و به من محبت می‌کنند، احساس تنهایی و ناتوانی می‌کنم و خیلی دوست دارم با کسی غیر از خانواده‌ام ارتباط برقرار کنم ولی از آخر و عاقبت آن می‌ترسم و می‌دانم از این کار‌ها به جایی نمی‌رسم.
کد خبر: ۷۱۰۶۳۰
مدیریت تمایل به جنس مخالف در دوران نوجوانی

جام جم سرا: به خوبی می‌دانید که در شما ترشح هورمون‌های بلوغ شروع شده و حدود ۱۰۰۰ دستگاه در بدن شما فعال است تا از کودکی به نوجوانی انتقال یابید. دقیقا مثل زمان اثاث کشی که همه چیز به هم ریخته است، نظم خاصی وجود ندارد و اگر صبر و حوصله داشته باشیم و بدانیم چه کار می‌کنیم به تدریج وضعیت بهتر می‌شود و همه چیز سرجایش قرار می‌گیرد.

هم اینک درون شما نیز به هم ریخته است که البته این حالت‌ها در دوران خاص ماهیانه تشدید می‌شود. احساس تنهایی، خستگی، عصبانیت‌های زودگذر و... همه و همه از ویژگی‌های این دوران هستند، مهم این است که بتوانید آن‌ها را به اصطلاح مدیریت کنید یعنی جمع و جور کنید پس با توکل به خداوند بزرگ، مطالعه، ورزش، تقویت رابطه با والدین، نوشتن خاطرات و... می‌توانید این کار را انجام دهید.

آسیب‌های یک رابطه

از دیگر ویژگی‌های دوران نوجوانی، گرایش به جنس مخالف است این میل و گرایش یک امر غریزی است اما اینکه این حس و میل پاک کی؟ کجا؟ تحت چه شرایطی و با چه کسی؟ برآورده شود خیلی مهم است و من مطمئنم تمایل به این رابطه در شما دختر خوبم فقط در حد یک حس است و می‌توانید آن را مدیریت کنید.

شما می‌توانید این حس را بنویسید و در یک جدول معایب و محاسن این نوع رابطه‌ها را هم یادداشت کنید این رابطه در ظاهر یک سری مزایای ناچیز دارد که البته موقتی و زودگذر خواهند بود اما آسیب‌های بسیار زیاد و جبران ناپذیری هم دارد که خودتان به آن آگاه هستید و تاکنون درباره آن در اخبار حوادث رسانه‌ها مطالب زیادی نوشته شده، بخصوص از سرگذشت دخترانی که گرفتار این روابط شده‌اند. پس لطفا به دنبال لذت‌های زندگی‌ساز باشید نه زندگی‌سوز.

دقت در انتخاب دوست

این حستان را در هیچ شرایطی با دوستانتان به ویژه آن‌ها که درگیر این روابط هستند، مطرح نکنید چون شما را به ایجاد این رابطه ترغیب خواهند کرد. وقتی خودتان هم می‌گویید پدر و مادرتان این قدر شما را دوست دارند، پس باید بدانید خیر و صلاحتان را می‌خواهند. در شرایط مناسب، با آن‌ها به ویژه مادرتان در این باره صحبت کنید و راهنمایی بخواهید. (حسین سلیمان پور- روان‌شناس تربیتی/ خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها