نیروهای پیشمرگه کُرد با پشتیبانی نیروی هوایی عراق در حال پیشروی و آزادسازی مناطق اطراف سد موصل هستند.
کد خبر: ۷۱۰۳۰۳
پاکسازی اطراف سد موصل از گروه داعش

خبرنگار العالم در عراق، با حضور در میدان جنگ، صحنه هایی از نبرد مبارزان پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق و مناطقی را که اکنون تحت کنترل این نیروها قرار دارد به ثبت رسانده است.
به گزارش خبرنگار العالم، بعد از این دستاورد بزرگ امنیتی، نیروهای عراقی و پیشمرگه های کُرد پاکسازی روستاهای نزدیک سد موصل را در دستور کار قرار دادند و این مناطق هرروزه شاهد درگیری با تروریست های داعش بود که در آخرین آنها بیش از 10 نفر از نیروهای پیشمرگه کشته و دهها نفر مجروح شدند.
سردار دوسکی، فرمانده نیروهای دفاع مردمی پیشمرگه، در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، نیروهای ما منطقه را پاکسازی کرده اند به طوری که هم اکنون تعداد کمی از تروریست های داعش در نزدیکی روستاهای همجوار باقی مانده اند.
وی افزود: باقی مانده های داعش دراین منطقه آنچنان ناتوان شده اند که هیچ تحرک خاصی که خطری برای نیروهای ما در اطراف سد موصل به شمار بیاید، ندارند.
فرماندهان پیشمرگه معتقدند سیطره نیروهای مشترک برسد موصل یک دستاورد بزرگ امنیتی است و تاکید می کنند این مناطق در آماده باش کامل به سر می برد و نیروهای مشترک برای هر احتمالی آمادگی دارند.
سیطره نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق بر سد موصل و ادامه پیشروی آنها برای پاکسازی سایر مناطق از نظر استراتژیک اهمیت بالایی دارد.
منبع: شبکه العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها