جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اوضاع منطقه مانند جنگل آتش است،گفت: اکنون توانسته‌ایم جبهه درگیری را تا شرق مدیترانه پیش ببریم، ما نبرد را در آن‌جا هم مدیریت می‌کنیم و این نشان دهنده قدرت الهی و پوشالی بودن قدرت دشمن است.
کد خبر: ۷۱۰۲۷۹
ایران نبرد در شرق مدیترانه را مدیریت می‌کند

سردار حسین سلامی صبح امروز چهارشنبه در مراسم پایانی پانزدهمین اجلاس بسیج اساتید در تالار صدا و سیمای مشهد مقدس اظهار کرد:انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب در اندیشه‌ها بود، به این دلیل عرض می‌کنم که اساتید بسیجی سازندگان ساختمان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

سردار سلامی گفت: هنر امام و انقلاب اسلامی تحول عظیم در مضمون اندیشه‌های جامعه ما بود، در این انقلاب جغرافیا، ساختار جمعیت، سخت‌افزارها متحول نشدند بلکه این تحول اساسی در بطن جامعه ما، جهان بینی، باورها و الگوهای فکری بود که توانست از جامعه‌ای مرده و فراموش شده در حاشیه تاریخ و وابسته به قدرت‌های مسلط، فاقد اراده سیاسی، جامعه‌ای پویا ایجاد کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی فاقد ژئوپلتیک وابسته بین‌الملل بوده و یک کشور مستقل، سربلند و الگو است؛ انقلاب اسلامی چیزی جز رواج اندیشه‌های وحیانی در ساحت ذهنی جامعه ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر جامعه‌ای و هر انسانی همان گونه که فکر کنند، همان‌گونه عمل می‌کنند، جامعه براساس مبانی و اندیشه‌های خود حرکت می‌کند؛ در واقع هر جامعه‌ای براساس شاکله ذهنی و ساختاری خود در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

سردار سلامی با بیان اینکه جامعه بتواند بهتر عمل کند، باید ساحت ذهنی عمیق و دقیق‌تری داشته باشد، خاطرنشان کرد: عامل همه توفیقات نظام ما و همه پیروزی‌های تاریخی انقلاب ما و همه اتفاقات خارق‌العاده در اتصال دامنه‌های اندیشه و تفکر جامعه ما به منشا وحی و معرفت الهی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما تحولات اساسی برای عالم ایجاد کرد و موازین قضاوت درباره قدرت را تغییر داد، در تفکر امام راحل و در افق‌های بلند مقام معظم رهبری هیچ قدرتی در عالم دارای اصالت وجود نیست، همه این قدرت‌ها هرچه دارای شوکت ظاهری و دارای ابعاد وسیع محسوس باشند کوچکتر هستند که در قرآن به خوبی بیان شده‌ است که می‌فرماید: این اندیشه و تفکر که قدرت‌های مادی بشر قادر به آفرینش یک مگس نیستند و اگر مگسی چیزی از آنها بدزدد قادر به بازپس گیری آن نیستند؛ این مسئله چه باورها و اعتقاداتی در جامعه ما تولید می‌کند؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اگر جنگ هشت ساله در نابرابری قدرت و در یک ائتلاف غیررسمی و عملی توانست اراده ملت ما را به آنها تحمیل کند، ناشی از این تفکر بود؛ این تفکر شجاعت و اعتماد به نفس ملی و دینی تولید می‌کند و الهام گرفتن از باورهای وحی، آفرینش شگفتی‌های غیرقابل انتظار است.

وی گفت: الگوی تفکر بسیجی همین معنا و باورها است و انقلاب ما و حرکت نظام سرشار از مصداق‌ها و مابه‌ازاهای آسمانی و زمینی از آیات الهی است.

سردار سلامی افزود: ما به مدد آیات قرآن و هم به مدد اهل بیت(ع) توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف برابر قدرت‌های جهانی مبارزه کنیم, اکنون توانسته‌ایم جبهه درگیری را تا شرق مدیترانه پیش ببریم، ما نبرد را در آن‌جا هم مدیریت می‌کنیم، این نشان دهنده قدرت الهی و پوشالی بودن قدرت دشمن است.

وی با تاکید بر اینکه هر جا نور حق تابیده شود، تیرگی محکوم به فرار است، تصریح کرد: آموخته‌ایم که نباید یهود و نصارا را به سرنوشت خود مسلط کنیم و نباید اینها را به عنوان اولیای خود بپذیریم؛ این تغییرات در باورهای ما سبب شده ایران به عنوان مستقل‌ترین کشور جهان و یک بازیگر قدرتمند در منطقه شناخته شود، قدرت، هدایت و امامت مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف تحولات سیاسی جهان مشهود است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب اسلامی بیشتر انتظارات ما را در تحولات منطقه و جهان برآورده کرده است، شکست دادن قدرت‌های بی‌بدیل در عرصه‌های نبردهای مختلف کار بسیار دشواری بوده است.

وی گفت: اینها تجربه فروپاشی قدرت‌های ریز و درشت بسیار زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده بودند، مقابله با این ابرقدرت‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی کار بسیار دشواری است.

سردار سلامی تأکید کرد: هرچه در تحکیم باورها و معماری اندیشه‌ها و غنی سازی آن‌ها تلاش کنیم نتایج مستقیم آن‌ها را در تغییر سرنوشت تاریخی کشور خود می‌بینیم؛ همچنین شکست دادن رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان یک پدیده استثنایی تاریخ است، این شکست یعنی برهم‌زدن همه قاعده‌های بازی سلطه‌طلبان در طول تاریخ؛ آنها قواعد را ساخته بودند تا بر جهان مدیریت کنند، درحالی که ایران همه این قواعد را فروریخت.

وی عنوان کرد: شکست اعراب براساس ناسیونالیسم گذشته خود، اشغال لبنان و پیروزی انقلاب اسلامی توانست عرصه‌های سیاسی دنیا را تغییر دهد و به جهانیان ثابت کند که ایران یک بازیگر اصلی منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: غربی‌ها تلاش داشتند سیادت آمریکا و موجودیت صهیونیست‌ها در دنیای اسلام پذیرفته شود و این باور در ذهن ملت‌ها جا بیفتد درحالی که این خطرناک‌ترین پدیده است.

وی با بیان اینکه حزب‌الله به معنای موجودیتی شکل یافته از مبانی فکری ما، شکستی تاریخی به نظامی برآمده از تفکر اروپا و آمریکا تحمیل کرد، گفت: انقلاب ما اینگونه در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و جنگ اخیر که روز گذشته با پیروزی فلسطین پایان یافت توانست قدرت ایمان و حقیقت ایمان را به معرض نمایش بگذارد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی میان مرگ و بقا زندگی می‌کند، امروز نگاه کنید انقلاب ما بر سر نیرومندترین استراتژی آمریکا که تسلط رژیم صهیونیستی است کاری کرده که این رژیم نگران و ناتوان باشد و نتواند میان چند عنصر که ضامن بقا است، ارتباط برقرار کند.

وی افزود: این رژیم فاقد قانون اساسی است و مرزهای مشخص در سازمان ملل ندارد و به صورت دوفاکتور شناخته شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: این جغرافیای غصبی هم از کشورهای منطقه گرفته شده است، در یک جغرافیای باریک که عرض آن به 20 کیلومتر هم نمی‎رسد یک رژیم گرفتار در چنین عرض محدود با جمعیتی بدون هویت ملی پیوسته و با 15 شکاف جمعیتی که هیچ انگیزه‌ای به جز صهیونیست بودن و آمدن به فلسطین ندارد، بسیار شکننده است، اگر کرانه باختری مسلح شود این جمعیت به خودی خود این منطقه را ترک می‌کنند.

سردار سلامی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی فاقد مشروعیت بوده و با مشکلات حاد سرزمینی روبه‌رو است که هر نقطه از این سرزمین از نقاط مختلف کاملاً تهدید می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی کاری کرد که این رژیم که تا قبل از پیروزی انقلاب با تانک‌های خود بر کشورهای عربی جولان می‌داد امروز نتواند در غزه 200 متر هم پیشروی کند؛ همه کسانی که به انقلاب اسلامی متصل هستند قادر به آفرینش این پیروزی‌ها هستند، آمریکا و اروپا نمی‌توانند این استراتژی را محقق کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما یاد گرفته‌ایم که نباید به ظالمان اتکا کنیم، ما تا مدیترانه پیش رفتیم منتهی نوع حرکت ما با دشمن فرق می‌کند.

سردار سلامی افزود: خود آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند که ما دچار فرسودگی سیاسی و پوسیدگی سیاسی شده‌ایم، در کنار سایر اتفاقاتی که در این دوران افتاده تحولات منطقه سبب شده قدرت آمریکا کاهش پیدا کند؛ امروز شاهدیم آمریکایی که نیمی از قدرت جهان را در اختیار دارد نمی‌تواند تحولات را مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بیش از 50 درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار داشته و نیز 700 میلیارد دلار بودجه نظامی سالیانه دارد؛ آمریکا هنوز هم می‌تواند معادلات زیادی را در جهان رقم بزند و 1+5 را تولید کند؛ همه این را می‌دانند، اما آمریکا توانایی استفاده از ظرفیت‌های خود را ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه یک حلقه مفقوده بسیار عمیق در ساختار نظام آمریکا وجود دارد، تصریح کرد: در نظام آمریکا نفوذ تدبیر یک رهبری صحیح دیده نمی‌شود، بزرگترین ضعف آمریکا همین است، خودشان می‌گویند در عراق 11 سال ماندیم، 3 هزار میلیارد دلار هزینه کردیم اما از آمریکا یک چهره اشغالگر ساختیم.

سردار سلامی تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها می‌گویند در عراق یک نظام سیاسی استوار ساختیم، از منطقه خارج شدیم و یک رژیم همپای جمهوری اسلامی ایران را تقویت کردیم؛ این تحلیل از سوی مؤسسه رِند عنوان شده که همه می‌گویند همه سیاست‌های آمریکا در عراق شکست خورد اما انقلاب اسلامی به صورت رایگان در عراق نفوذ کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر سوریه تصریح کرد: همان استراتژی آمریکایی نشأت گرفته از رژیم صهیونیستی در نظر داشت تا نظام سوریه را بر هم بریزد، آنها می‌خواستند در سوریه هم کشورهای بسیار کوچکی تشکیل دهند که با یکدیگر درگیر شوند و سپر دفاعی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی و محور مقاومت در منطقه فرو بریزد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: از سوریه شروع کردند تا به ما ضربه بزنند؛ برخی در این میان غفلت کردند و فکر می‌کردند برخی کشورها به دنبال خیرخواهی اعلام نظر می‌کنند؛ اکنون خودشان اعلام می‌کنند ما گروه‌های تروریستی را در منطقه تجهیز کردیم این صحبت رئیس‌جمهور فرانسه بود که اخیراً عنوان کرده است.

وی با اشاره به اینکه این فکر باطل و ایده نادرست در اذهان عمومی آمریکا در حال فروپاشی است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها بر روی عطش اعتقادی کشورهای عربی سوار شده‌اند و تلاش می‌کنند تا این محورهای پوشالی را فرو بریزند و از برخی کشورهای منطقه حمایت می‌کنند تا آنها برای آمریکایی‌ها بازی کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که در منطقه شکست بخورند و معادلات سیاسی‌شان به هم بریزد و میلیاردها میلیارد هزینه کنند اما دستاورد بسیار اندکی نصیبشان شود، آنها از سوریه نا امید شدند و سپس به سمت عراق رفتند تا نقطه‌ای که انقلاب اسلامی ایران در آن نفوذ کرده بود از بین ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکایی‌ها در عراق هم نتوانستند حوادث را کنترل کنند و اکنون می‌بینید که یک پدیده خودساخته به اسم داعش تبدیل به یک غده سرطانی برای آمریکایی‌ها شده است؛ خواب و خوراک را از آنها گرفته و به یک تهدید ملی علیه امنیت آنها تبدیل شده است؛ اینها همه مصادیق قرآنی است که بیان می‌کند شکست ستمگران نزدیک و پیروزی صالحان نزدیکتر است.

وی خاطرنشان کرد: همین گروه‌های تکفیری در عربستان در حال رشد هستند؛ آمریکایی‌ها تصورشان این است که جهان یک زخم بسیار عمیق برداشته وقتی جهان می‌بیند که بدن کودکان در غزه تکه‌تکه شده به روی دست پدرانشان حمل می‌شود ترس همه وجودشان را فرا می‌گیرد زیرا دنیا می‌بیند و تحلیل می‌کند که همه این خون‌ریزی‌ها ناشی از سیاست‌های باطل آمریکایی است.

سردار سلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند اسرائیل ارمغان دموکراسی آمریکا در منطقه است، اما مردم وقتی می‌بینند همین ارمغان دموکراسی چه خون‌هایی را به روی زمین می‌ریزد دیدگاهشان تغییر می‌کند، مردم می‌بینند که داعش چه جنایت‌هایی را انجام می‌دهد؛ همه اینها ناشی از یک سیاست غلط آمریکایی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: تنزل سیاسی آمریکا ناشی از عدم نفوذ سیاست‌های آن‌ها در قلبها و دل‌های ملت‌هاست؛ نمی‌شود همیشه با زور در ملت‌ها نفوذ کرد، زوال و نابودی آمریکا نزدیک است؛ جهان، ارزش‌های انقلاب اسلامی را درک کرده است.

وی با اشاره به اینکه استراتژی انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان است، بیان کرد: بر اساس این استراتژی عملاً، قدماً و قلماً به نظام فلسطین کمک می‌کنیم و با خون، با قلم و با جان این نوید را به جهان اسلام می‌رسانیم که پیروزی نهایی از آن ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز آنچه غرب را شکست داده نه سخت‌افزارها بلکه منطق و ایمان ما است.

سلامی با اشاره به استراتژی شکست‌خورده آمریکا گفت: آنها یک روز از داعش در مقابله با سوریه حمایت می‌کنند و روز دیگر به خاطر استراتژی اشتباه مجبور به مقابله با داعش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زوال آمریکا ناشی از فقدان یک رهبری روحانی است، اظهار کرد: همه دنیا می‌دانند که آمریکا امروز رو به زوال است. در صورتی که آمریکا با دموکراسی، حقوق بشر و آزادی می‌خواست دنیا را تسخیر کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نشانه‌های سقوط امپراطوری‌ها در طول تاریخ بیان کرد: سقوط ارزش‌های اخلاقی، افزایش بی‌حد قدرت نظامی و ناتوانی در تأمین نیازهای داخلی دلایل سقوط همه قدرت‌های تاریخی بوده است و آمریکا به هر سه مورد اینها دچار شده است.

سلامی با اشاره به اینکه این مسیر زوال برای آمریکا در حال رخ دادن است، عنوان کرد: ما باید با امید، نشاط و باور به این موضوع که همه این اتفاقات این عالم به دور از باورها است در راستای رسیدن به آرمان‌های خود قدم برداریم.

وی با تأکید بر اینکه محو رژیم صهیونیستی بسیار ساده است، گفت: محو رژیم صهیونیستی به تدریج در زمین پیاده خواهد شد و این امر یک باور الهی است و فراتر از آرزوهای ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اوضاع منطقه مانند جنگل آتش است، گفت: حضور بسیجی‌ها گلستان سردی را برای ایران در این جنگل آتش درست کرده است.

سلامی تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که با قدرت‌های جهانی می‌ستیزد و در عرصه داخلی با قدرت پیش می‌رود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
سردار دوست دارم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها