مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 400 هکتار از جنگل های این استان در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۰۹۹۸۸
400 هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت

محمدرضا جهان آرا امروز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این میزان آتش سوزی در مناطق سخت گذر شهرستان های گچساران، باشت، کهگیلویه، بویراحمد و لنده رخ داده است.

وی گفت: امسال و همزمان با شروع فصل گرما تاکنون بیش از 60 مورد آتش سوزی در منابع طبیعی و جنگل های این استان رخ داده است که خسارت های زیادی به این عرصه های ملی وارد کرده است.

جهان آرا افزود: علت این آتش سوزی ها، خاموش نکردن آتش بعد از تفریح از سوی گردشگران، چوپانان، ته سیگار رهگذران و آتش زدن جنگل ها از سوی افراد سودجو است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سخت گذر بودن مناطقی که دچار آتش سوزی شده اند و نبود امکانات برای اعزام نیروهای مهار آتش علت میزان بالای خسارت ناشی از آتش سوزی در این استان است.نیروها برای مهار و خاموش کردن آتش از امکانات اولیه مانند شاخ و برگ درختان استفاده می کنند که تا کنون چند نفر در این زمینه مصدوم شده است.

جهان آرا افزود: با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شده است یک دستگاه چرخ بال در اختیار این اداره کل برای انتقال نیروها به مناطق سخت گذر قرار گیرد.

وسعت جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و 900 هزار هکتار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها