مشکل مشترک میان همه مربیان لیگ برتری

مطالعه روزنامه های ورزشی به جای کوچینگ

جام جم ورزشی: مثل دوران بازیگری‌اش پشتکار عجیبی برای یادگیری علم روز فوتبال دارد. اینقدر علاقه‌مندی‌اش را نشان داده که بایرن مونیخ و البته گواردیولا اجازه شرکت و نت‌برداری از تمرینات تیمش را به او داده است.
کد خبر: ۷۰۹۴۴۲
توصیف هاشمیان از رویارویی اش با گواردیولا

در واقع این روزها فقط وحید هاشمیان اجازه حضور در تمرینات بسته بایرن را دارد. او باید سه دوره را پشت سر بگذارد و طی آن در تمرین تیم‌ها هم حاضر شود، پس کجا بهتر از بایرن که هم بازیکنش بوده، هم با جو و حال و هوای تمرینات آشناست و از همه مهم‌تر اینکه پپ گواردیولا سرمربی‌شان است. هاشمیان از این مساله بسیار رضایت دارد و دوری سه هفته‌ای از خانواده را برای یادگیری تحمل می کند. مصاحبه او با روزنامه ایران ورزشی را بخوانید:

نمی‌دانیم باید تبریک گفت یا اینکه...
اتفاق خاصی نیفتاده است. من به تمرینات بایرن مونیخ آمدم تا یاد بگیرم و این جزو یکی از سه دوره‌هایی است که باید بگذرانم.
چطور شرایط این مهم فراهم شد؟
من می‌توانستم در هامبورگ و هانوفر هم این دوره را بگذرانم اما پس از صحبت با مسوولان بایرن مونیخ و موافقت و همکاری آنها، این تیم را انتخاب کردم که به نظرم بهترین تصمیم بود.
تماشای تمرین برای همه هواداران بایرن آزاد است؟
سوال خوبی را مطرح کردید. اینطور نیست. هواداران بایرن فقط یک روز آن هم در اولین جلسه بعد از بازی اجازه حضور در تمرین را دارند و روزها و جلسات بعد حتی اطراف زمین پرده هم می‌کشند تا کسی نتواند تمرینات را ببیند.
پس به شما خیلی اعتماد دارند؟
دقیقا همینطور است. آنها خیلی به من اطمینان کردند و من هم اجازه ندارم در مورد شکل تمرینات بایرن حرفی بزنم. من قدر این فرصت را می‌دانم و می‌خواهم در حد توانم یاد بگیرم.
با گواردیولا چه صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اید؟
باید بگویم گواردیولا انسان بسیار خوبی است و همین که اجازه داده تا در تمریناتش حاضر شوم، جای قدردانی و سپاس دارد. من در جریان تمرین که به هیچ‌وجه حرفی نمی‌زنم چون اصلا صحیح نیست. در پایان تمرین اگر فرصتی باشد سوالاتم را مطرح می‌کنم.
ولاسکو را می‌شناسید؟
(مکث می‌کند) سرمربی سابق تیم ملی والیبال بودند، چطور؟
یک بار در مصاحبه‌اش گفته بود که وقتی گواردیولا از قطر برمی‌گشت به من زنگ زد و قرار جلسه‌ای گذاشت. در آن جلسه سه ساعت در مورد مسائل روحی روانی در ورزش صحبت کردند. وقتی گواردیولا با بارسلون قهرمان اروپا می‌شود از ولاسکو به عنوان یک مربی خوب یاد می‌کند. امروز گواردیولا یکی از بهترین مربیان دنیا در مسائل روحی روانی هم هست. ممکن است در آینده وحید هاشمیان از گواردیولا هم اینگونه یاد کند؟
من در خواب و رویا زندگی نمی‌کنم. من به محل تمرین بایرن آمدم تا یادداشت کنم و یاد بگیرم، همین. اینکه در آینده چه خواهد شد را نمی‌دانم.
شما از مربیان تحصیلکرده‌ای هستید که سابقه بازی در یکی از بزرگترین تیم‌های دنیا (بایرن مونیخ) را هم دارید و از آنجا که پیگیر فراگیری علم روز هم هستید، این انتظار می‌رود که در یکی از تیم‌های اروپایی کارتان را شروع کنید، البته در رده بزرگسالان.
اینجا رقابت هست و خیلی هم سخت اما رقابت از نظر فنی است و...
ببخشید، منظور ما این نیست که سرمربی بایرن، چلسی، منچستر شوید؛ نه منظور در تیم‌های اروپایی دیگر و خلاصه اینکه ما هم یک مربی جوان در اروپا داشته باشیم.
من در حال حاضر به گذراندن دوره‌هایم فکر می‌کنم اما باید بگویم متاسفانه در فوتبال ایران هیچ شانسی برای من نیست چون باید در فوتبال ما دوره‌های دیگری را گذراند. البته نه برای همه مربیان و همه تیم‌ها.
این دوره کی تمام می‌شود؟
حدود دو هفته دیگر این دوره آموزشی‌ام تمام می‌شود و پس از آن آماده می‌شوم برای گذراندن دوره‌های بعدی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها