مواد لازم: تخم مرغ: 2 عدد، آب: نصف پیمانه، آرد: 5 پیمانه، خمیر ترش: نصف قاشق چایخوری، روغن: نصف پیمانه.
کد خبر: ۷۰۹۳۷۹

مواد داخل خمیر: عدس: یک‌و‌نیم لیوان، پیاز یک عدد، فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری، زعفران دم کرده: نصف قاشق غذاخوری، دارچین: 2 قاشق، چایخوری، قارچ:100 گرم، نمک و فلفل و روغن: به میزان لازم.

طرز تهیه: ابتدا پودر خمیر ترش را با نصف فنجان آب ولرم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ را​ همراه آب و روغن مخلوط و خمیر ترش را به آن اضافه کنید. به میزانی آرد اضافه کنید که خمیر حاصل شده به دست نچسبد.​ آن را پوشانده دو ساعت و نیم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

عدس‌ها را ​ همراه کمی آب و نمک و روغن بپزید و سپس له کنید. در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و پیاز نگینی خرد شده را در آن سرخ کنید. سپس عدس را ​ همراه قارچ خرده شده در آن بریزید و تفت دهید. در این مرحله دارچین، فلفل سیاه و نمک را به غذا اضافه و صبر کنید تا خنک شود. در یک سطح صاف خمیر را پهن کنید و با سر یک لیوان قالب بزنید. یک قاشق از مخلوط عدس را داخل خمیر قرار دهید و آن را ببندید. پیراشکی‌ها را روی سینی فر چرب شده قرار دهید و ​ به مدت 30 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180درجه سانتی‌گراد بپزید. این پیراشکی را می‌توانید داخل روغن نیز سرخ کنید. بعد از آماده شدن پیراشکی‌ها را به همراه زیتون و سس گوجه تزئین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها