گروه تروریستی داعش محموله های نفتی از میادین تحت کنترل خود در عراق و سوریه را به نصف قیمت در بازار سیاه می فروشد و از این طریق روزانه یک میلیون پوند درآمد به دست می آورد.
کد خبر: ۷۰۹۰۷۶
چوب حراج داعش بر نفت عراق و سوریه

به گزارش تسنیم به نقل از آی بی تایمز،کارشناسان می گویند، قیمت فعلی نفت برنت در بازار در حدود 102 دلار (62 پوند) است، اما تروریست ها هر بشکه نفت را بین 15 (25 دلار) تا 36 (60 دلار) پوند به فروش می رسانند.

به گفته کارشناسان، به رغم بازار سیاه ایجاد شده از سوی داعش، قیمت جهانی نفت از این پدیده تاثیر نپذیرفته است، زیرا مقدار نفتی که داعش در بازار سیاه عرضه می کند ناچیز است.

لوای الخطیب، یکی از تحلیلگران مرکز دوحه موسسه بروکینگز گفت، داعش حدود 30 هزار بشکه در روز نفت قاچاق می کند، در حالی که عربستان روزانه 9 میلیون بشکه نفت تولید می نماید.

وی افزود: «منطقه بین عراق و سوریه یک بازار سیاه ایده آل برای فروش نفت است، زیرا این منطقه تحت کنترل آنهاست.»

بر اساس گزارش ها، داعش حدود 60 درصد میادین نفتی در استان های شرقی سوریه و 7 میدان نفتی و 2 پالایشگاه در عراق را در اختیار دارد.

اطلاع رسانی یا تسویه حساب در شهرستان ها

رییس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه امکان برخورد با سایتهای خارجی در عمل امکان ندارد افزود: بعضی از این فضاها و سایتهایی اطلاع رسانی یا تسویه حساب در شهرستان ها!اطلاع رسانی یا تسویه حساب در شهرستان ها!که ایجاد شده به اندازه ای مساله دارد که هم ممکن است نظارت بشود و هم امکان پذیر نباشد یا اینکه بسیار سخت است.

اللهیار ملک شاهی در گفت و گو با بولتن نبوز گفت: در چندین موارد مشاهده شده برخی از سایت ها تو بوق کرنا از حجاب می خواهند دفاع کنند ، اما با عکس های زننده در سایت خودشان و بالا بردن بازدید سایتشان عکس های بد حجابی قرار می دهند و تاوقتی این قبیل سایتهای حاشیه ساز به خصوص در شهرستانها وجود دارد، نیازی به تهاجم فرهنگی برای راندن مومنین و جوانان از دامان انقلاب نداریم.

ملکشاهی با ابراز تاسف از اینکه برخی سایتها در شهرستانهای کوچک به جای اطلاع رسانی تسویه حساب می کنند یا آب و نانی برای خودشان دست و پا می کنند گفت: راه اندازی سایت کاری ندارد و افراد با طراحی یک فضای مجازی شروع به فعالیت می کنند اما بارها شاهد بوده ایم که مطالب غیر واقع را منعکس می کنند تا از این طریق باج خواهی کنند یا اطلاع رسانی یا تسویه حساب در شهرستان ها!مسوولان را تحت فشار قرار دهند و چناچه آن مسوول به خواسته فردی که سایت را راه اندازی کرده توجه نکند، با ایجاد بازار تهمت و افترا، به خواسته خود می رسند یا آنکه در قالب اهداف سیاسی و بازی های جناحی، آبروی یک دستگاه، ارگان یا دولت و مجلس را می برند.

ایران در آینده خشک تر و داغ تر می شود

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد گفت: ایران در آینده خشک تر و داغ تر خواهد شد و یکی از دلایل آن عملکردی است که در نتیجه حرکت به سوی توسعه در این کشور صورت گرفته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، گری لوییس در دومین روز هفدهمین نشست مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا - اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه ( APPCED) که در جلسه کارشناسی با موضوع قانون گذاری محیط زیست، مشارکت منطقه ای و پایداری جهانی سخن می گفت؛ به ضرورت توجه به تغییر اقلیم پرداخت.

وی اظهار کرد: در واقع توجه نکردن به انرژی های تجدید پذیر و مصرف بیش از اندازه انرژی های تجدید ناپذیر باعث بروز این شرایط اقلیمی در ایران شده است.

لوئیس ادامه داد: اگر بخواهیم فقر را از بین ببریم و به اهداف توسعه هزاره دست یابیم نیازمند آن هستیم که با شرایط ایجاد شده ناشی از تغییر اقلیم در دنیا کنار بیاییم.

تروریست داعشی:برای بمب‌گذاری به انگلیس می‌روم

یک عضو انگلیسی داعش در گفتگوی صوتی با بی‌بی‌سی سخنان تکان‌دهنده‌ای را بر زبان آورد و انگلیس را هدف بمب‌گذاری‌های خود خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار بی بی سی به منظور بررسی طرز فکر اعضای داعش و خطر آن برای غرب ، با یک تروریست عضو داعش که در سوریه حضور دارد، گفتگوی صوتی انجام داد.

این تروریست 27 ساله پاکستانی که تابعیت انگلیسی دارد و نام خود را به علت شباهتش به یکی از اعضای کشته شده القاعده، به "اولاکی" تغییر داده و در درگیری هفته پیش زخمی شده است.

این تروریست خبر سر بریدن چند تروریست در اطراف حلب را تایید کرد و گفت ما سر چند نفر حدود سه یا چهار نفر را بریدیم که شاید بیشتر هم بودند ولی سه ، چهار نفری را که خودم می دانم سرها را مانند همیشه به مرکز شهر بردیم تا میان جاسوسان وحشت بیاندازیم و روحیه آن ها را تضعیف کنیم.

وی درباره واکنش احتمالی امریکا به کشته شدن جیمز فولی به خبرنگار بی بی سی گفت سربازانتان را بیاورید ، سربازان امریکایی تان ، سربازان انگلیسی‌‌تان را ؛ ما همه شان را به جهنم می‌فرستیم، اگر سربازان امریکایی پا در خاک ما نگذارند ما به امریکا می رویم تا سربازانتان را سلاخی کنیم همان گونه که شما خواهرها و برادران ما را سلاخی کردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها