رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از کاهش سبزیکاری با فاضلاب از ۷۴۱ هکتار به حدود ۴۷ هکتار خبر داد و گفت: شناسایی، برآورد وسعت اراضی، تهیه شناسنامه و پایش مستمر مزارع سبزیکاری با فاضلاب انجام شده است.
کد خبر: ۷۰۸۸۶۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد موسوی افزود: حذف سبزی کاری با آب فاضلاب در مرحله پایانی است و اقدامات آموزشی، ترویجی، توجیهی و توانمندسازی 2250 نفر ـ روز و نمونه‌برداری و تحلیل نمونه‌های آب، خاک و سبزی‌های تولیدی در مزارع هدف انجام گرفته است. افزون بر این،وی از 296 مورد تذکر و اخطار شفاهی و کتبی به کشاورزان خاطی، 62 مورد شناسایی و اخطار به کارگاه‌های صنفی و صنعتی آلوده کننده آب سالم کشاورزی و معرفی 28 کشاورز خاطی به شبکه بهداشت و درمان برای برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی خبر داد.

موسوی اظهار کرد: تغییر نوع کشت 463 هکتار از سبزی و صیفی به کشت (نباتات علوفه‌ای و غلات) و جداسازی آب‌های سالم و فاضلاب، تامین آب سالم و خروج از آبیاری با فاضلاب 176 هکتار از سبزیکاری‌ها با احداث پنج کیلومتر کانال و لوله‌گذاری و یک کیلومتر پوشش کانال‌های فاضلاب‌بر نیز صورت گرفته است.

به گفته وی برای حذف شش بند فاضلاب بر و جمع‌آوری 21 موتورپمپ از روی رودخانه‌ها و کانال‌های فاضلاب‌بر و معدودسازی 25 هکتار سبزیکاری با آب‌های نامتعارف اقدام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد: پلمب 27 واحد صنفی، قالیشویی و آلاینده آب کشاورزی، حفر 30 حلقه چاه عمیق با دبی حدود 600 لیتر در ثانیه برای تامین آب سالم جایگزین که هم اکنون تجهیز و راه‌اندازی آن در شرکت آب منطقه‌ای استان در دست اجراست.

وی یاد آور شد: تخصیص حدود سه مترمکعب در ثانیه آب از تصفیه خانه جنوب تهران برای تامین آب سالم جایگزین برای شهرستان ری و معرفی 28 کشاورز خاطی به دستگاه قضایی از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به منظور برخورد قانونی هم از اقدامات ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها