داغی که قلب زاگرس را سوزاند

آتش در بلوطستان + عکس

فرماندار اندیمشک با اشاره به وقوع مکرر آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط این شهرستان گفت: این جنگل‌ها در آتش می‌سوزند، بدون اینکه ما بتوانیم کاری برای مهار آتش آن‌ها انجام دهیم و هیچ‌کس هم به این مساله توجهی نمی‌کند.
کد خبر: ۷۰۸۷۴۳
20 هکتار از جنگل‌ بلوط اندیمشک سوخت

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هیچ امکاناتی در شهرستان اندیمشک برای مهار این آتش‌سوزی‌ها نداریم و با وجود پیگیری‌هایمان نیز هیچ اقدام موثری برای کمک به ما انجام نشده است.

وی افزود: شب گذشته(31 مرداد) 20 هکتار از جنگل‌های بلوط اندیمشک در آتش سوخت، این سومین حادثه آتش‌سوزی متوالی در سال جاری بوده است. انتظار داریم ارگان‌های مرتبط همچون منابع طبیعی خوزستان و سازمان منابع طبیعی کشور به جنگل‌های بلوط و به آتش‌سوزی‌های مکرر این جنگلها توجه بیشتری داشته باشند.

گودرزی بیان کرد: انتظار داریم در این مواقع یک هلی‌کوپتر برای مهار آتش در اختیار ما قرار داده شود تا خسارت‌ها و وسعت آتش در جنگل‌ها تا حدودی کنترل شود.

فرماندار اندیمشک با اشاره به وسعت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های اندیمشک ادامه داد: این پنهان‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها فایده‌ای ندارد، نباید اجازه دهیم به این راحتی منابع طبیعی و جنگ‌های مناطق مختلف از بین بروند.

وی افزود: امکانات مهار آتش‌سوزی در شهرستان اندیمشک بسیار کم و غیرقابل قبول است و ما نمی‌توانیم آن گونه که لازم است برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها کاری انجام دهیم و با وجود کمبود امکانات، همواره به کمک نیروهای مردمی و با مشارکت مردم بومی منطقه، اقداماتی در جهت مهار این آتش‌سوزی‌ها انجام می‌شود که کافی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها