معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: امسال وضعیت سدها و ذخایر آبی نسبت به سال گذشته بسیار نگران‌کننده‌تر است، طوری که اکنون فقط 30 درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد.
کد خبر: ۷۰۸۷۱۶
وضع نگران‌کننده سدهای خراسان رضوی

علیرضا طاهری با بیان این که این استان دارای 24 سد بوده که ظرفیت اغلب آنها خالی است، افزود: با وجود این که گنجایش ذخیره‌سازی آب سدهای این استان حدود یک میلیارد و 521 میلیون متر مکعب است، اما اکنون فقط یک‌چهارم ظرفیت این سدها پر آب است.

به گفته وی، خشکسالی‌های متوالی و کاهش بارندگی‌های موثر از عواملی است که موجب شده سدهای این استان اهمیت و کارکرد اصلی خود را از دست بدهد، طوری که امسال 42 درصد ذخیره آب سدهای خراسان رضوی نسبت به سال گذشته کاهش داشته و هر روز از حجم آب سدها کاسته می‌شود.

علی محمدخانی، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز گفت: مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ده سال دیگر منابع آبی این استان تمام می‌شود و در چنین شرایطی به جای سرمایه‌گذاری روی سدها، بهترین کار اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ استفاده مناسب از آب در میان شهروندان است، البته باید فکری هم برای مصرف بالای آب در بخش کشاورزی داشت، زیرا این حوزه نیز بر افزایش بی‌رویه استفاده از آب تاثیرگذار بوده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها