عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران خبر داد:

جهش قیمت سال 91 عامل رکود در بازار مسکن

انبوه‌سازان ورشکست شده‌اند

خروج مسکن از رکود با اجرای صندوق پس انداز

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه اجرای صندوق پس انداز، مسکن را از رکود خارج می کند، گفت: رکود مسکن انبوه سازان را ورشکست کرده است.
کد خبر: ۷۰۸۵۴۷
خروج مسکن از رکود با اجرای صندوق پس انداز

مجتبی بیگدلی در خصوص ایجاد صندوق پس انداز مسکن و ساختمان گفت: در زمانی که اقتصاد کشور با رکود مواجه شده است و نیاز انباشته سالی یک و نیم میلیون واحد مسکونی به علاوه 500 واحد بافت فرسوده و حوادث طبیعی در کشور وجود دارد بنابراین مسکن را نمی شود نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه الان حدود چهار سال است که صنعت ساختمان در کشور تعطیل شده است، افزود: بانکها تسهیلاتی برای این بخش نمی دهند و یک ریال بودجه برای رونق این صنعت در نظرگرفته نشده است.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: رکود مسکن، انبوه سازان را ورشکست کرده است و سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در این بخش ندارند، بنابراین برای تامین نیاز کشور و ایجاد اشتغال باید به سمت ایجاد صندوق‌های پس انداز برویم.

بیگدلی با تاکید بر اینکه امیدواریم این اقدامات انجام شود و فقط شعاری نباشد، افزود: در یکسال و نیم گذشته صحبت‌های زیادی در مورد وام مسکن، مسکن امید، صندوق پس انداز مسکن مطرح شده اما تاکنون به اجرا نرسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای این سیاست‌ها تورمی را در بخش مسکن به دنبال ندارد، گفت: بازار ثبات دارد و تورم هم رو به کاهش است، بنابراین اجرای این سیاست ها جامعه را از رکود خارج می کند اما افزایش قیمتی به دنبال ندارد.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه بهترین مشوق در اقتصاد اجرای این سیاست‌ها است، افزود: اقتصاد فعلی در باتلاق فرو رفته و باید برای ایجاد جهش در اقتصاد، اشتغالزایی و کارآفرینی، برنامه هایی برای خروج از رکود به اجرا برسد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه 4 سال است که بازار مسکن در رکود عمیق و بی سابقه ای است، افزود: نیاز به 1.5 میلیون واحد مسکونی انباشته شده و برنامه ای هم برای تامین این نیاز به اجرا نرسیده است، بنابراین باید دولت هرچه سریعتر برای بخش مسکن راهکاری را اجرایی کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بردیا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۰
۰
بخدا با این كار بدبخت میشیم بخداوندی خدا قسم دیگه نمیشه یك متر خونه خرید وا ی خدایا به دادمون برس
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها