یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از اعلام موافقت دولت مصر با ارسال کمک‌های دارویی و غذایی جمهوری اسلامی ایران به قاهره به منظور انتقال به غزه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۸۴۸۷
موافقت مصر با ارسال کمک‌های ایران به غزه

بر این اساس، بزودی اولین محموله این کمک‌ها به میزان یکصد تن توسط هلال احمر کشورمان از طریق هوایی به مقصد قاهره ارسال می‌شود.

سهم قابل توجه وزارت دفاع در توسعه ملی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت سی و یکم مرداد ماه روز صنعت دفاعی اعلام کرد که وزارت دفاع سهم قابل توجهی از توسعه ملی را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، در پیام سردار حسین دهقان آمده است: صنایع دفاعی یکی از ارکان مهم تامین امنیت ملی کشور است که متناسب با تحولات در عرصه دفاعی و انقلاب در امور نظامی، بخش‌های مهمی از نیازمندی‌های تحقق بازدارندگی، صیانت از تمامیت ارضی و استقلال همه‌جانبه را فراهم می‌کنند.

اشتباه در ترجمه صحبت‌های ظریف

ترجمه نادرست صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان، وزارت خارجه آمریکا را دچار سردرگمی کرد. ریشه اصلی اشتباه آنجا بود که رسانه‌های غربی، کلمه «اراک» را با «عراق» اشتباه گرفته و از قول ظریف نوشتند که تهران به عراق در بحران پیش آمده کمک می‌کند، البته در صورتی که تحریم‌ها لغو شود.

این در حالی است که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه این اظهارات را تکذیب کرده و سایت انتخاب به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد که محمدجواد ظریف درباره «اراک» صحبت کرده و نه «عراق».

گزینه‌های تازه برای معاونت سیاسی

رحمانی فضلی، وزیر کشور در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولت درباره خالی بودن پست معاونت سیاسی این وزارتخانه گفته است: اخیرا دو سه نفر را نامزد کردم که باید در مورد آنها با دولت مشورت کنم که ان‌شاء‌الله پس از مشورت به نتایجی در این زمینه می‌رسیم.

او افزوده است: در وزارت کشور صددرصد استانداران و 80درصد فرمانداران تغییر کرده‌اند و بیش از 1300 بخشدار وجود دارد و در مورد آنان نیز نیازمند زمان و بررسی و دقت هستیم.

صبا آذرپیک با وثیقه آزاد شد

صبا آذرپیک، خبرنگار روزنامه اعتماد که از چندی پیش در بازداشت بسر می‌برد، عصر چهارشنبه با قید وثیقه آزاد شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آذرپیک به ایرنا گفت که موکلش بنا به حکم دادسرای فرهنگ و رسانه و پس از تودیع یک وثیقه ملکی به ارزش 200 میلیون تومان از زندان اوین آزاد شده است.

پنتاگون: برنامه نظامی ایران، دفاعی است

خبرگزاری مهر به نقل از رسانه آمریکایی بلومبرگ نوشت: وزارت دفاع آمریکا در گزارشی محرمانه به کنگره آمریکا تاکید کرده که سیاست نظامی ایران کاملا دفاعی و بازدارنده و مبتنی بر سازوکارهای دیپلماتیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها