آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد

اجرای ۳ گام از ۵ گام مورد توافق با ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود که چهارشنبه‌شب انتشار یافت، تائید کرد که ایران در جهت اجرای توافق هسته‌ای با گروه 1 + 5 حرکت می‌کند.
کد خبر: ۷۰۸۴۵۸

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، این گزارش تاکید دارد که ایران اقدام برای اجرای شروط توافق تمدید شده در مذاکرات هسته‌ای ماه گذشته با گروه 1+5 را آغاز کرده است.

این خبرگزاری گفت: یافته‌های گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر چند جای شگفتی ندارد، اما می‌تواند از جانب غرب به عنوان یک امر مثبت در آستانه ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای تلقی شود.گزارش جدید آژانس تصریح می‌کند که ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب توافق مقدماتی هسته‌ای که اواخر سال گذشته میلادی (سوم آذر 92) به‌دست آمد، ادامه می‌دهد.

به گفته رویترز، در گزارش چهارشنبه‌شب آژانس، اعلام شده است که ایران در طول یک ماه گذشته، حدود 5/3 کیلوگرم از ذخایر اکسید اورانیوم با غنای 20 درصد خود را برای تولید سوخت مصرف کرده و به آژانس اعلام کرده است که بیش از چهار تن از ذخایر گاز اورانیوم غنی شده تا سطح حدود 2 درصد را رقیق می‌کند.

بر اساس توافق موقت ژنو که اواخر تیر به مدت چهار ماه دیگر تمدید شد، ایران متعهد شده است که بخشی از ذخایر اکسید اورانیوم خود را به سوخت تبدیل کند و بخشی از ذخایر اورانیوم با غنای پایین خود را رقیق سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها