خلبان قلابی که در سایت‌های همسریابی دختران جوان را فریب داد، دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۸۴۵۶

به گزارش پلیس آگاهی تهران، در پی شکایت تعدادی از زنان جوان از فردی میانسال که از طریق سایت‌های همسریابی با آنها آشنا شده و خود را وکیل و خلبان معرفی کرده است و به بهانه سرمایه‌گذاری از آنها پول گرفته و متواری شده است، پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 4 تهران تشکیل شد و موضوع در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند: فردی به بهانه ازدواج و از طریق سایت‌های همسریابی با آنها آشنا شده و پس از جلب اعتماد، به بهانه‌های مختلف سرمایه‌گذاری ازجمله «پیش‌خرید واحدهای مسکونی» از آنها پول‌های میلیونی دریافت کرده و متواری شده است.

یکی از مالباختگان گفت: مدتی پیش در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی به‌نام «کسری» آشنا شدم. او خود را مهندس هوافضا و سپس خلبان معرفی کرد و با چرب‌زبانی توانست اعتمادم را جلب کند.

شاکی اضافه کرد: شماره تماس خود را به او دادم تا بیشتر آشنا شویم. مدتی بعد کسری با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت؛ بعد از این که چند بار همدیگر را دیدیم، به خواستگاری‌ام آمد و خانواده‌ام نیز باور کردند که او خلبان است و با ازدواجمان موافقت کردند.

این مرد چند روز بعد از خواستگاری با من تماس گرفت و مدعی شد از طرف محل کارش خانه‌هایی با قیمت ارزان در اختیارشان قرار داده‌اند که اگر بخواهم می‌توانم با پیش‌خرید یکی از آنها سرمایه‌گذاری کنم. وسوسه شدم که یکی از واحدها را خریداری کنم و قرار شد در مرحله اول هفت میلیون تومان پرداخت کنم تا کسری کارهای اداری پیش‌خرید آپارتمان را انجام دهد، اما بعد از پرداخت پول کسری ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود. وقتی راهی محل کارش شدم، فهمیدم کسی با مشخصات کسری در آنجا کار نمی‌کند و من فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

با شناسایی متهم از سوی شکات پرونده مشخص شد که او با جعل عناوین مختلف بویژه عنوان «خلبان» و با اسامی مختلف جعلی «کسری سعادت»، «علیرضا علیپور» و «رضا سعیدی»، ابتدا از طریق سایت‌های همسریابی با شکات آشنا شده و علاوه بر سوءاستفاده از اعتماد این افراد، از آنها مبالغی دریافت کرده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد وی در پارک الغدیر منطقه یافت‌آباد شدند، این محل را تحت مراقبت‌های پلیسی قرار دادند و او را دستگیر کردند.

سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در این باره گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در زمینه ارتکاب جرایم کلاهبرداری، اخاذی و فریب دختران به بهانه ازدواج و ارتکاب دیگر جرایم، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شده و متهم برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پلیس آگاهی قرار گرفته است؛ مالباختگانی که در دام متهم گرفتار شده‌اند به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ جنب کلانتری 120 مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها