قرمزها با چند تغییر احتمالی به مصاف پدیده مشهد می‌روند

تشکیل ستاد غیررسمی بحران در پرسپولیس

باخت به ملوان شرایط اردوی قرمزها را کاملا دگرگون کرده است. این را رفتار متفاوت علی دایی با بازیکنان تیمش می‌گفت. سرمربی قرمزها در اولین تمرین بعد از بازی با ملوان، با بازیکنان تیمش صحبت کرد؛ با تک‌تک آنها تا پرسپولیس از این بحران خارج شود.
کد خبر: ۷۰۸۴۴۲

در این میان صحبت‌های آقای سرمربی با کاپیتان شاید از اهمیت بیشتری برخوردار بود. وقتی خطاب به او گفت، تو کاپیتان تیم هستی و انتظار من این است که در این شرایط نقش پررنگ‌تری در تیم داشته باشی. همین یک جمله یعنی پرسپولیس در بازی با پدیده بیشترین تغییر را در خط میانی خواهد داشت. نوری در بازی با نفت فقط یک دقیقه بازی کرد. در بازی با فولاد 26 دقیقه و در بازی با ملوان هم یک نیمه. به این آمار 90 دقیقه نیمکت نشینی او در مقابل ذوب‌آهن را هم باید اضافه کرد. حالا انگار دایی قصد دارد به گرم کردن‌های بیهوده نوری در پشت دروازه پایان بدهد و از کاپیتان در ترکیب اصلی استفاده کند.

دیگر نیمکت‌نشین پرسپولیس در این دو هفته اخیر رضا حقیقی بود. کسی که در بازی با ذوب‌آهن فقط 20 دقیقه در زمین بود و در مقابل ملوان هم اگر کفشگری در دقیقه 30 مصدوم نمی‌شد، شاید همان حوالی دقیقه 70 به زمین فرستاده می‌شد. دایی در گفت‌وگو با حقیقی هم از او خواست پیشنهادهای خارجی‌اش را فراموش کند و به جای جدایی از تیم، به فکر تقویت خط میانی باشد.

به این ترتیب احمد نوراللهی که در سه بازی قبلی این تیم یکی از بازیکنان ثابت خط میانی بود، احتمالا در مقابل پدیده باید از روی نیمکت بازی را تماشا کند. دیگر تغییر احتمالی پرسپولیس در خط دفاعی خواهد بود. هرچند هنوز معلوم نیست دایی از اومانا در بازی روز دوشنبه با پدیده استفاده کند یا خیر، اما به هر حال روی این مدافع کاستاریکایی حساب ویژه‌ای باز کرده تا مشکلات دفاعی تیمش را سروسامان دهد. دیگر تغییر احتمالی قرمزها، بازگشت سوشا مکانی به چارچوب دروازه است. سوشا که در هفته اول لیگ در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت، پس از آن‌که شوت غلامرضا رضایی به صورت تصادفی به بدن او برخورد کرد و وارد دروازه شد، خیلی زود جای خود را به نیلسون داد تا در سه بازی متوالی از روی نیمکت بازی‌ها را ببیند. حالا وقت آن است که او یک بار دیگر پاسخ اعتماد دایی را بدهد. گرچه نیلسون در بازی با ذوب‌آهن ستاره تیمش بود و نقشی کلیدی در تنها برد این فصل قرمزها ایفا کرد، اما به زعم کادر فنی، روی دو گلی که از ملوان خورد مقصر بود.

نوروزی رباط صلیبی پاره کرد

پرسپولیس یک تغییر هم در خط حمله خود خواهد داشت که البته بیشتر از آن‌که به خواست کادر فنی باشد اجباری خواهد بود. دیروز خبر بد از اردوی قرمزها این بود که رباط صلیبی زانوی رضا نوروزی پاره شد تا پرامیدترین مهاجم این تیم ادامه بازی‌های این فصل را از دست بدهد.

نوروزی که در بازی با ملوان آسیب دیده بود دیروز در تمرین این تیم شرکت نکرد تا مشخص شود مصدومیت مرد شماره 10 فراتر از چیزی بود که کادر فنی پرسپولیس فکرش را می‌کرد. به گفته دکتر حقیقت، پزشک پرسپولیس پارگی رباط صلیبی نوروزی قطعی است و او بزودی زانویش را جراحی خواهد کرد.

این اتفاق در حالی برای نوروزی رخ می‌دهد که او قبل از این دو بار رباط پاره کرده بود. به همین دلیل هم حالا یکی از چهار بازیکن گران​قیمت پرسپولیس در بحرانی ترین شرایط ممکن از این تیم دور ماند تا دایی از تیم پزشکی تیمش بخواهد هرچه زودتر مهدی دغاغله را به شرایط ایده‌آل برساند.

دغاغله مهاجمی بود که از ملوان به پرسپولیس آمد. در مورد او این جمله نصرت ایراندوست در پایان بازی با پرسپولیس بشدت مورد توجه قرار گرفت وقتی سرمربی ملوان گفت دغاغله در تماس با او از تمایلش برای بازگشت به ملوان خبر داده است. البته دغاغله قبل از آن‌که مورد بازخواست کادر فنی پرسپولیس قرار بگیرد این شایعه را تکذیب کرد تا با توجه به مصدومیت ناخواسته نوروزی، امیدوار باشد که در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

داستان پیچیده پولادی

پرسپولیس برای خروج از بحران باید از همه ظرفیت‌هایش استفاده کند، حتی مهرداد پولادی که گفته می‌شود با قراردادی یکساله به تیم الشحانیه پیوست.

پولادی که به دلیل بازی‌های درخشانش در جام جهانی و البته چند پیشنهاد خارجی‌اش، از ابتدای فصل در ترکیب پرسپولیس به میدان نرفت، سرانجام به جمع لژیونرهای ایران در لیگ قطر اضافه شد و با قراردادی یکساله به ارزش 700 هزار دلار راهی الشحانیه شد. پولادی حتی در تست پزشکی این باشگاه قطری هم شرکت کرد اما ظاهرا او اجازه بازی در این تیم را ندارد. سیدمهدی خواجه‌وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با مهر، در خصوص موضع باشگاه پرسپولیس در قبال مهرداد پولادی عنوان کرد: پولادی هیچ صحبتی با ما در این باره نداشته است. با این حال موضع باشگاه کاملا مشخص است. این بازیکن با پرسپولیس قرارداد رسمی دارد و ما آن را به مدیر برنامه‌هایش نیز اعلام و تاکید کردیم که پولادی باید به تمرین بیاید. از طرفی باشگاه قطری نیز حتما این اطلاعات را دارد که بازیکن باید رضایت‌نامه یا همان کارت بین‌المللی را از باشگاه سابق خود داشته باشد تا بتواند برای آنها بازی کند. در هر حال چه خبر قرارداد وی با تیم قطری صحت داشته باشد و چه نداشته باشد، او بازیکن پرسپولیس است و باید در تمرینات تیم ما شرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها