اقدام متوحشانه گروه تروریستی داعش در سر بریدن خبرنگار آمریکایی خشم غربی ها را از این اقدامات برانگیخته و به نظر می رسد کار را به اجماعی بین المللی درباره برخورد با این گروه تروریستی بکشاند.
کد خبر: ۷۰۷۸۳۴
غرب در آستانه اجماع بزرگ علیه داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، دولت انگلستان جنایت سربریدن خبرنگار آمریکایی به دست یک عضو داعش را محکوم کرد و فرانسه نیز خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی برای بررسی راه های برخورد با تروریست های داعش شد.

لندن اعلام کرد که دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان که در مرخصی به سر می برد، پس از شنیدن خبر سربریدن خبرنگار آمریکایی مرخصی خود را لغو و به لندن بازگشته است.

بیانیه دفتر کامرون تصریح کرده است: اگر این خبر صحت داشته باشد، با موضوعی ناراحت کننده و غیر اخلاقی روبرو هستیم.

قرار است کامرون با مسئولان بلند پایه وزارتخانه های کشور و خارجه و همچنین دستگاه های امنیتی نشستی درباره بررسی وضعیت عراق و سوریه و مقابله با تهدیدات داعش داشته باشد.

فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز سربریدن خبرنگار آمریکایی به دست داعش را «نمونه هولناک وحشیگری» خواند.

داعش تصاویری ویدیویی را بر شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در آن سر خبرنگار آمریکایی به نام جیمز فولی به دست یکی از عناصر این گروه تروریستی بریده می شود و هشدار می دهد که در صورت ادامه عملیات نظامی آمریکا علیه مواضع این گروه، دیگر آمریکایی گرفتار در دست داعش نیز کشته خواهد شد.

جیمز فولی حدود دو سال پیش در سوریه به دست داعشی ها ربوده شد.

اولاند: راهبردی جهانی لازم است

از پاریس نیز خبر می رسد که فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه خواستار برگزاری اجلاسی بین المللی برای بررسی راه های برخورد با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شده است.

پایگاه روزنامه لوموند فرانسه با اعلام این خبر به نقل از اولاند نوشت: دیگر بحث های سنتی درباره دخالت و یا عدم دخالت قابل ادامه دادن نیست...باید به یک راهبرد جهانی برای مبارزه با این جماعت سازمان یافته برسیم؛ گروهی که توان مالی بالایی دارد، از سلاح های پیشرفته برخوردار است و دولت های عراق، سوریه و لبنان را تهدید می کند.

کاخ سفید: قتل خبرنگار ثابت شود، احساس خشم خواهیم کرد

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در حال اطمینان حاصل کردن از صحت این پیام ویدیویی هستند و اگر چنین چیزی ثابت شود «احساس خشم شدیدی درباره قتل خبرنگار بی گناه خواهد کرد».

موج خشم علیه داعش همچنین دامن برخی کشورهای منطقه را نیز گرفته است.

وزیر خارجه آلمان: قطر به داعش پول می دهد

گرد مولر وزیر توسعه آلمان امروز چهارشنبه و به دنبال انتشار ویدیوی سربریدن خبرنگار آمریکایی به دست داعش، دولت قطر را متهم به تامین مالی این گروه تروریستی کرد.

مولر در گفت و گو با شبکه آلمانی « ZDF» تصریح کرد: داستان پول رسانی به داعش یا دیگر گروه های مسلح، غالبا تاریخی دارد و از جمله طرف هایی که انتظار می رود این گروه های تروریستی را تامین مالی کند، قطر است.

این اولین موضع گیری یک مقام اروپایی علیه کشوری است که تاکنون در حکم همپیمان غرب به شمار می رفته است.

معترضان ترک: دولت اردوغان از داعش حمایت می کند

روزنامه «ایدینلیک» از ترکیه خبر می دهد که اهالی استان هاتای در تظاهرات ضد دولتی خود، حزب حاکم عدالت و توسعه را متهم کردند که از تروریسم در منطقه حمایت می کند.

این تظاهرات کنندگان که استانشان در هم مرز با سوریه است، به روزنامه ترکیه ای گفته اند: عناصر مسلح داعش در استان ما به راحتی رفت و آمد می کنند بدون اینکه کوچکترین نظارت دولتی بر آنها اعمال شود، گویا دولت ترکیه از آنها کاملا حمایت می کند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات 500 نفری پلاکاردهایی در دست داشتند که حزب حاکم ترکیه را متهم به نشر و حمایت تروریسم می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
۰
۰
تاریخ مصرف این گروه تروریستی و دست پروvده سازمان موساد و سازمان سیا تمام شده است و غرب با حذف این گروه قطعا در آینده نزدیك گروه دیگری را با نام جدید به خاورمیانه اعزام خواهد كرد . شبیه جایگزین شدن داعش به جای القاعده
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
۰
۰
خود كرده را تدبیر نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها