هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره در حوزه هنری به کار خود پایان داد

نصیریان: خنداندن به هر قیمتی خوب نیست

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره طی مراسمی در تالار سوره حوزه هنری و با حضور جمع کثیری از هنرمندان طنزپرداز کشور برگزیدگان خود را معرفی کرد.
کد خبر: ۷۰۷۴۴۳

به گزارش فارس، این جشنواره دوشنبه شب در حالی به کار خود پایان داد که هنرمندان و طنزپردازان کشور در تالار سوره حوزه هنری گرد هم آمده بودند و با طنازی‌هایشان لحظات شیرینی را برای حاضران در سالن رقم زدند.

علی نصیریان هنرمند شناخته شده کشورمان با حضور در این آیین بر اهمیت کمدی و طنز در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی اقدامی شایسته است، زیرا جامعه ما به وجود کمدی نیاز دارد، اما نباید فراموش کنیم هدف از کمدی فقط خنداندن مردم نیست و نباید مردم را به هر وسیله‌ای بخندانیم.

او با اشاره به این‌که کمدی هم همانند دیگر هنرها دارای چارچوب خاص خود است، بیان کرد: کمدی نقاط ضعف انسانی را خنده‌آور منعکس می‌کند، اما در نهایت ساختار و شخصیت‌پردازی و چالش دارد.نصیریان یکی دیگر از نیازهای عرصه کمدی را نوآوری دانست و اظهار کرد: باید به جوانانی که کار کمدی را آغاز کرده و وارد این عرصه شده‌اند توصیه کنم جا پای گذشتگان نگذارند، تقلید یا حرکت‌های گذشته را تکرار کردن چیز مطلوبی نیست، جوانان انرژی و فکر دارند پس باید نوآورانه حرکت کنند.

او تاکید کرد: فکر می‌کنم تجربه را بازگو کردن خوب نیست چون آن تجربیات برای نسل خودم مناسب است و به درد جوان امروز نمی‌خورد و او باید خودش تجربه کند.

نصیریان با تشکر از مدیریت حوزه برای توجه به طنز متذکر شد: از مدیریت حوزه استدعا دارم کاری را که شروع کرده‌اند به جریان هنری مبدل کنند و محدود به جشنواره طنز نشوند، تئاتر کمدی را به جریان مبدل کنند، در طول سال کارگاه‌ها و کلاس‌های نمایشنامه‌نویسی و بازیگری را برگزار کنند و کارگردانی را آموزش دهند.

نکته جالب دیگر گزارش ندادن دبیر هنری یعنی ناصر فیض بود، او فقط به خوشامدگویی بسنده کرد و گفت: از کاستی‌ها درگذرید و نقاط قوت را ببینید. شهرام شکیبا از طنزپردازان کشورمان در این مراسم ضمن اهدای هدیه به برترین‌ها گفت: مهد شوخی و شوخ‌طبعی مکتوب خطه قزوین است، عبید زاکانی اهل آنجاست و او را پدر طنز می‌دانیم، مرحوم دهخدا و بهاءا‌لدین خرمشاهی هم از این خطه هستند،‌ اما امیدواریم در همه کشور این اتفاق بیفتد که طنزپردازان کشور را همه بشناسند. از نکات جالب این جشنواره اجرای علیرضا خمسه، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان بود که سعی می‌کرد برنامه را با نشاط خاصی اجرا کند. او بارها و بارها در خلال برنامه از خاطرات و ظرافت‌های طنز سخن گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها