چه تیم​هایی در پایان فصل نقل و انتقالات توانستند نقاط ضعف خود را برطرف کنند؟

برنده و بازنده‌های قاره​ سبز

مهلت نقل و انتقالات تابستانی بسرعت تمام می‌شود و در حالی که برخی ​باشگاه‌ها بار خود را برای فصل جدید بسته‌اند، تعدادی دیگر هنوز در مهلت پیش​رو در​صدد جذب مهره‌های مورد نظر خود هستند.
کد خبر: ۷۰۷۴۲۹

اما کدام‌یک از باشگاه‌های بزرگ اروپایی در راه جذب بازیکن، موفق‌تر از بقیه بوده‌اند و گوی سبقت را از حریفان خود ربوده‌اند؟ از آن سو، کدام یک از باشگاه‌ها با بدشانسی تمام فرصت‌های متعدد صید بازیکنان قابل توجه را از دست داده‌اند؟

در حالی که لیگ‌های مختلف اروپایی یکی پس از دیگری فصل‌های جدید خود را آغاز کرده‌اند، نگاهی به برنده‌ها و بازنده‌های مهلت نقل و انتقالات سه لیگ معتبر اروپا یعنی لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، سریA ایتالیا می‌اندازیم.

لالیگای اسپانیا

برنده: برای رئال مادرید همه چیز در مهلت نقل و انتقالات خوب پیش رفت. کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئالی‌ها یکی از بهترین هافبک‌های اروپا یعنی تونی کروس را به خدمت گرفت که از بازیکنان کلیدی آلمان برای رسیدن به عنوان قهرمانی در جام جهانی 2014 بود. رئالی‌ها به جای دیه‌گو لوپز، سنگربان خود هم که راهی میلان شد، کیلور ناواس دروازه‌بان درخشان تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی 2014 را به خدمت گرفتند. اما خامس رودریگوئز ، گلزن برتر آوردگاه عظیم برزیل خرید مهم‌تر رئالی‌ها محسوب می‌شود؛ البته رئالی‌ها تا آستانه جذب رادامل فالکائو ،گلزن کلمبیایی موناکو هم پیش رفتند اما در نهایت این موضوع منتفی شد. با این‌که جدایی خدیرا و دی ماریا محتمل به نظر می‌رسد اما باید رئال را برنده فصل نقل و انتقالات در لالیگای اسپانیا معرفی کرد.

بازنده: بارسلونایی‌ها در این فصل باید با دو موضوع مهم کنار بیایند، وفق دادن خود با مربی جدید لوئیس انریکه و بازیکنان جدید. در حالی که بارسلونا یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان خود یعنی سسک فابرگاس را از دست داده در مقابل دو بازیکن جدید در خط دفاع گرفته است، اولی توماس فرمائلن که خرید جدید و البته مصدوم کاتالان‌ها به شمار می‌آید و دومی جرمی متئوست که پاییز وارد سی و یکمین سال زندگی خود می‌شود و خرید ایده‌آلی برای تیمش محسوب نمی‌شود. ایوان راکیتیچ هم دیگر خرید بارسلوناست که قرار نیست ستاره باشد. شاید بتوان لوئیس سوارز را بهترین خرید بارسلونا به حساب آورد که البته او هم فعلا محروم است و اجازه همراهی تیمش را در هفته‌های نخستین لالیگا ندارد. بارسلونا در برابر رئال تیم بازنده‌ای در مهلت نقل و انتقالات تابستانی محسوب می‌شود.

لیگ برتر انگلیس

برنده: مورینیو، سرمربی چلسی فصل گذشته اظهار کرد ​ تیمش در برابر دیگر مدعیان لیگ برتری همچون منچسترسیتی و لیورپول، اسب کوچکی است که از کورس عقب می‌ماند اما اکنون اوضاع فرق می‌کند. آبی پوشان لندنی در حالی که لیگ برتر آغاز شده است تحرکات و فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه خرید بازیکن داشته‌اند. هر​چند چلسی مدافع تاثیرگذار خود یعنی داوید لوئیز را به پاری سن ژرمن فروخت اما تیبوت کورتوآ دروازه‌بان خود را که به طور قرضی به آتلتیکومادرید فرستاده بود، پس گرفت. این سنگربان جوان و بلژیکی در فصل گذشته برای تیمش بسیار درخشید و از عوامل صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. دیه‌گو کاستا را هم می‌توان بهترین خرید چلسی به حساب آورد، گلزن اول آتلتیکو مادرید در فصل گذشته. سسک فابرگاس از بارسلونا و ماتیچ هم دیگر خریدهای خوب و قابل توجه چلسی هستند که​ به نظر می‌رسد مدعی قوی‌تری نسبت به فصل گذشته باشد. آنها بدون شک ​ میان دیگر تیم‌های انگلیسی یک برنده واقعی هستند.

بازنده: ساوتهمپتون فصل خوبی را پشت سر گذاشت و به مقام هشتم لیگ برتر رسید. اما به نظر می‌آید ساوتهمپتون نتواند روزهای خوب خود را در این فصل تکرار کند، زیرا در فصل نقل و انتقالات قربانی برنامه‌های باشگاه‌های ثروتمند شده‌اند. به محض اتمام فصل، آنها مهم ترین و بهترین بازیکن خود یعنی لوک شاو را به منچستریونایتد فروختند، سپس آدام لالانا، ریکی لمبرت و دژان لورن دسته‌جمعی به لیورپول کوچ کردند که روی هم 61 میلیون پوند برای لیورپول هزینه ​داشت. در نهایت کالوم چمبرز هم راهی آرسنال شد. ساوتهمپتون در مقابل بازیکنانی نظیر تادیچ و فارستر را به خدمت گرفت که از همین حالا مشخص است درخشش ستاره‌های قبلی را که از این تیم رفتند، نخواهند داشت.

سری A ایتالیا

برنده: باشگاه‌های ایتالیایی در برابر رقیبان انگلیسی و اسپانیایی خود قطعا حریفانی بازنده هستند، اما در میان خود همین باشگاه‌های ایتالیایی لاتزیوی رم را می‌توان برنده نقل و انتقالات معرفی کرد. البته رم هم خریدهای خوبی داشت، اما به پای لاتزیو نمی‌رسد. لاتزیو علاوه بر این‌که بازیکنانی نظیر پارولو و باستا را خرید، ستاره‌های کنونی خود یعنی کلوزه، کاندروا و کیتا را هم حفظ کرد.

بازنده: یوونتوس تابستان بسیار بدی را پشت سر گذاشت. آنها ابتدا مربی خود یعنی آنتونیو کونته را از دست دادند که پس از سه قهرمانی پیاپی در سری A ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های باشگاه در زمینه جذب بازیکنان جدید از سمت خود استعفا کرد.

یوونتوس در راه جذب بازیکنانی نظیر آلکسیس سانچز و کوادرادو نیز ناکام بود و این دو بازیکن به تیم‌های دیگری رفتند. البته با جذب بازیکنانی مثل موراتا، ایورا یا روملو تا حدودی جبران مافات کرد، اما یووه در حد و اندازه‌های مدافع عنوان قهرمانی تحرک نداشت تا بازنده نقل و انتقالات ایتالیایی بخصوص در مواجهه با حریفانش باشد.

دیگر بازنده‌ها و برنده‌ها

در بوندسلیگا هر چند دورتموند مهاجم و ستاره اصلی خود یعنی روبین لواندوفسکی را به بایرن مونیخ فروخت، اما در مقابل چیرو ایموبیل آقای گل فصل گذشته سری را به خدمت گرفتند و علاوه بر آن آدریان راموس و ماتیاس گینتر را هم به فهرست خود اضافه کردند. نوری شاهین هم از رئال به دورتموند بازگشت تا این تیم تا این لحظه برنده نقل و انتقالات تابستانی بوندسلیگای آلمان باشد. فاینورد هلند هم در مقایسه با دیگر مدعیان قهرمانی لیگ هلند با توجه به از دست دادن بازیکنان کلیدی و مهمش بازنده بزرگی است، همان‌طور که موناکو بهترین بازیکن خود یعنی خامس رودریگوئز برترین گلزن جام جهانی را به رئال فروخت.

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها