هزینه‌ بالای انتقال فرودگاه مهرآباد سبب زمانبر بودن آن شده است

درخواست برای سرعت بخشیدن به انتقال فرودگاه مهرآباد

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که سالانه 50 میلیون مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) جابه‌جا می‌شود، اظهار کرد: انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) دارای مصوبه است و دولت باید زیرساخت‌ها را برای این جابه‌جایی مهیا کند.
کد خبر: ۷۰۷۱۶۴

به گزارش مهر، اقبال شاکری افزود: هم اکنون درفرودگاه مهرآباد سالانه 17 میلیون مسافر جابه‌جا می‌شوند که این نشان‌دهنده تعداد بالای سورت‌های پروازی است، اما وقوع حوادث هوایی در فرودگاهی که در دل شهر قرار گرفته است نشان‌دهنده ضرورت اجرایی کردن مصوبه دولت در خصوص جابه‌جایی این فرودگاه است و شورای شهر نیز بر این اساس تلاش می‌کند مقدمات کار هر چه سریع‌تر فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امکان جابه‌جایی کامل و یکباره فرودگاه مهرآباد وجود ندارد؛ چرا که باید امکانات قابل ملاحظه‌ای از لحاظ زیرساختی، خطوط انتقالی و لجستیک در فرودگاه امام خمینی(ره) مهیا شود که این به معنای تامین بودجه‌ای قابل توجه است.

شاکری خاطرنشان کرد: طرح انتقال صددرصد قابل اجراست و پیش از این ماموران و کارشناسان گزارش‌های کاملی درباره انتقال فرودگاه و آثار انتقال نیافتن آن بر شهر ارائه داده‌اند، اما هزینه‌های این انتقال، این امر را به موضوعی زمانبر تبدیل می‌کند.

رئیس کمیته عمران با تاکید بر این‌که فرودگاه مهرآباد بدون تردید باید از محدوده شهر تهران بیرون برود، افزود: از نظر عملیاتی جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد به معنای آن است که مسافران در سطح کشور به آسانی می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های انتقال و تحمل بار ترافیک هوایی و زمینی به شهر تهران، به فرودگاه بین‌المللی دسترسی پیدا کنند به این ترتیب فضای هوایی منطقه مسکونی اطراف فرودگاه نیز از امنیت کامل برخوردار می‌شود و نگرانی‌ها نسبت به وقوع حوادث مشابه هوایی از میان می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوعات مطرح شده در گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل توضیح داد: در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای به عمل آمده و ما تلاش می‌کنیم با طرح نتایج بررسی‌های صورت گرفته، آن را به اعضای شورای شهر ارائه دهیم و با تاکید بر اهمیت و ضرورت این جابه‌جایی، پافشاری لازم را به عنوان نمایندگان مردم تهران برای فراهم کردن مقدمات انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها