رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی و روند مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: آرامش سیاسی و همگرایی را باید در داخل کشور پیگیر باشیم و هرکس به سهم خود مراقبت کند تا انرژی‌ها صرف سایش نشود.
کد خبر: ۷۰۷۱۲۸

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در همایش اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در شهرستان شهریار برگزار شد، افزود: همه باید به سمت اهدافی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، هم‌افزایی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: 400 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی کلنگ زده در کشور داریم و با توجه به رقم بودجه عمرانی کشور و همچنین نرخ تورم، تکمیل این طرح‌ها 40 تا 50 سال زمان نیاز دارد. وی با بیان این‌که توسعه امر قالبی و فرمایشی نیست، خاطرنشان کرد: تفکر توسعه باید بر ذهن آحاد جامعه شکل بگیرد، توسعه نسخه واحد ندارد؛ بلکه باید همیشه مقتضیات منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس یادآور شد: حتی در صحنه بین‌المللی هم این موضوع مطرح است که یک مدل توسعه ترسیم شود یا مولفه‌های منطقه‌ای و مقتضیات آن مدنظر قرار بگیرد.

لاریجانی ادامه داد: کشورهای نوظهور مدل لیبرال را دنبال نکردند؛ بلکه دخالت‌های حکومتی را هم برای این مقتضیات مدنظر قرار دادند. در کشور ما هم چنین مسیری در برهه‌هایی سپری شد که در برخی از مقاطع افکار اقتصادی ناموفق شکل گرفت. وی با تاکید بر این‌که باید سیاست‌های کلی اقتصادی براساس جهتگیری‌های سند چشم‌انداز ترسیم شود، اظهار کرد: نقش نیروهای مردمی در عرصه اقتصادی، امری بدیهی است؛ در حالی که این نقش زمانی روشن نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملاحظات منطقه‌ای باید بر مباحث توسعه‌ای لحاظ شود، نخبگان هرمنطقه باید در این امر نقش داشته باشند و برای تسهیل و بهبود شرایط منطقه فکر کنند.

لاریجانی افزود: این نکته دقیقی است و در قانون برنامه پنجم توسعه هم تالار گفت‌وگوی بخش خصوصی و مسئولان مربوط تصویب و ابلاغ شد و البته در مقاطعی جدی گرفته نشد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی به عنوان عامل سرمایه‌گذاری و تولید باید با دست‌اندرکاران سیاسی و مدیریتی در سطح منطقه‌ای هم تبادل نظر داشته باشند.

رئیس مجلس همچنین گفت: اراده کشور آبادانی است و باید کشور توسعه یابد تا بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی به‌مردم ارائه کنیم و شرایط فرهنگی و اجتماعی بهتر شود. وقتی منابع کافی برای این مسائل وجود نداشته باشد، سخنرانی دردی دوا نمی‌کند. لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که شرایط اقتصادی کشور نیازمند جهش توسعه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بار کشور را زیاد کنیم، اقتصاد سرعت نمی‌گیرد و زمینگیر می‌شود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم منابع نفت را صرف امور جاری کشور کنیم و می‌توانیم این منابع را صرف سلامت و رفاه کنیم، اما ساختارهای اجرایی باید بر حسب ضرورت‌ها شکل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها