مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران اطلاعات و توضیحاتی را به آژانس درباره فعالیت خود در زمینه کاربرد چاشنی های انفجاری در صنعت نفت و گاز ارائه داده است که با رویه‌های ویژه صنعتی همخوان است.
کد خبر: ۷۰۶۵۶۲
آمانو:‌ مصارف چاشنی‌های انفجاری در ایران صنعتی است

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ یوکیا آمانو پس از دیدار با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران افزود: ایران اطلاعات و توضیحاتی را به آژانس درباره تصمیم خود در اوایل دهه 2000 میلادی برای توسعه چاشنی های ایمن تر ارائه داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی: به همه سوالات مورد نظر آژانس پاسخ دادیم.

علی اکبر صالحی پس از دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از این دیدار گفت: این دومین سفر آقای آمانو به ایران است، سفر نخست وی منجر به امضای تفاهمنامه ای شد که بر اساس آن در دو بخش مختلف بیش از 13 خواسته مورد نظر آژانس را تأمین کردیم و این خواسته ها به شکل مثبت در گزارش های آژانس منعکس شد.

وی افزود: در بخش سوم، آژانس پنج خواسته دیگر دارد که قرار است برخی از آنها در قالب تفاهم اقدام مشترک با 1+5 به آن پاسخ دهیم که در این زمینه نیز اقداماتی آغاز شده است.

صالحی گفت: بحثی که امروز با آقای آمانو داشتیم و تأکید دیگری بر آن شد بحث EBW (چاشنی های انفجاری) است که بحث مفصلی شد و خوشبختانه دوستان ما به همه سؤالات مورد نظر درباره این بحث پاسخ دادند.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که این بار آقای آمانو در خصوص EBW قدم بلندی را در جهت این موضوع که تقریباًَ در حال بسته شدن است بردارد.

صالحی گفت: به آقای آمانو گفته شد که اگر این قدم برداشته شود، برداشتن قدم های بعدی آسانتر خواهد شد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پس از آقای صالحی با ابراز خرسندی از سفرش به ایران گزارشی از همکاری آژانس با کشورمان ارائه داد.

یوکیا آمانو گفت: آژانس متعهد به همکاری با ایران برای حل و فصل همه موضوعات گذشته و کنونی از طریق گفتگوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها