در حالی که برخی شرکت های فناوری در آمریکا درصدد تولید انبوه خودروهای هوشمند بدون نیاز به راننده هستند، پلیس فدرال آمریکا آنها را تسلیحاتی مرگبار توصیف کرده است.
کد خبر: ۷۰۶۴۴۵
مرگبار بودن خودروهای هوشمند

گوگل از جمله شرکت‌های سازنده این نوع خودروهای بدون نیاز به راننده است که توانسته یک نوع از آنها را که می‌توانند با دریافت آدرس به طور خودکار سرنشینان را به مقصد برساند، ابداع کرده است.

در گزارشی که اف بی آی از این خودروها تهیه کرده تصریح شده که جنایتکاران می توانند از خودروهای مذکور برای انجام اقدامات مجرمانه‌ای که نیاز به استفاده از دو دست دارد، استفاده کنند. به عنوان مثال در حالی که این خودروها به طور خودکار در حال دور شدن از صحنه جنایت هستند جانیان سوار بر آنها به راحتی می توانند با دو دست خود شلیک کرده و نیروهای پلیس را هدف قرار دهند.

به اعتقاد اف بی آی این خودروها کارکرد دوگانه داشته و علیرغم کارآیی مناسبشان قابل سوءاستفاده هم هستند. این هشدار در حالی ارائه می شود که شرکت هایی مانند ائودی، نیسان، مرسدس بنز و تویوتا در تلاش برای ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده هستند.

در انتهای این گزارش آمده که استفاده از خودروهای هوشمند علیرغم مشکلاتی که دارند ظرف ۵ تا ۷ سال آینده به تصویب کنگره آمریکا خواهد رسید و این کار به امری قانونی مبدل می شود. نیسان از جمله اولین شرکت هایی است که خودروی هوشمند خود با قابلیت پارک خودکار را تا سال ۲۰۱۶ روانه بازار می کند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها