بخش گسترده ای از جنگل های کبیرکوه شهرستان آبدانان در استان ایلام شب گذشته به دلیل سهل انگاری، طعمه آتش شد.
کد خبر: ۷۰۶۴۱۰
جنگل های کبیرکوه آتش گرفت

سید یارالله سیدی معاون فرماندار آبدانان گفت: بر اساس نظر اولیه کارشناسان، سهل انگاری در روشن کردن آتش و اطمینان نیافتن از خاموشی کامل آن دلیل این حادثه است.

وی با اشاره به تلاش گروه های مردمی برای خاموش کردن این آتش سوزی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش در جنگل های منطقه با هماهنگی مدیریت بحران استان بخشی از اداره های شهرستان به صورت آماده باش درآمدند و به منطقه آتش سوزی اعزام شدند.

سیدی گفت: مسیر سخت منطقه سبب تاخیر در رسیدن نیروهای مردمی و ماموران برای خاموش کردن آتش شده است.

معاون فرماندار آبدانان افزود: شمار زیادی از درختان بلوط، مراتع و خزندگان در این آتش سوزی از بین رفته اند و تلاش برای کسب آمار دقیق خسارت ها از سوی کارشناسان ادامه دارد.

سیدی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی ها به دلیل بی احتیاطی و ناآگاهی مردم اتفاق می افتد، افزود: امکانات این شهرستان برای اطفاء حریق در مواقع بروز حادثه مناسب نیست و باید هرچه سریع تر تجهیزات مورد نیاز در این خصوص تامین شود.

معاون فرماندار آبدانان گفت: منطقه حفاظت شده کبیرکوه با هزار و 665 هکتار گستره به دلیل پوشش غنی مرتع و وزش بادهای متعدد همواره در معرض آتش سوزی قرار دارد و به دلیل سخت گذر بودن و فاصله زیاد تا شهر، امدادرسانی در این مناطق با دشواری روبروست.

15 هکتار از عرصه های طبیعی منطقه کبیرکوه شهرستان آبدانان 29 تیر سال جاری در آتش سوخت.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 161 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای 152 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتع است.

ایلام با نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع گستره در جنوب غرب ایران اسلامی واقع شده و 87 درصد گستره این استان را مناطق مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد.

این استان امسال با وجود بارندگی های قابل توجه و پوشش گیاهی بسیار خوب با آتش سوزی گسترده و مهیبی در عرصه های طبیعی روبرو نبوده و در مقایسه با سایر مناطق کشور به دلیل توجه مردم به منابع و عرصه های طبیعی و همکاری مناسب آنها با اداره کل منابع طبیعی از وضعیت مناسبی برخوردار است.

پارسال 28 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان اتفاق افتاد که سطح بسیار کمی را در برگرفت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
moslem.khoshi@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
متشكر از نیروها
ی مردمی فقط.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها