مدیر کل حفاظت محیط زیست خبر داد

طرح جلوگیری از کوه خواری در آینده نزدیک

فرماندار شمیرانات گفت: تخلفات ساخت وساز در شمیرانات نسبت به سال‌های گذشته 80درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۰۶۳۳۶
کاهش 80 درصدی تخلفات ساخت و ساز غیرقانونی

عزت‌الله خانمحمدی، از آزاد سازی 100هکتار از اراضی ملی تصرف شده توسط متصرفان در بخش‌های لواسان و رودبارقصران خبردادو گفت:مرحله جدید تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه جاجرود آغاز شده و مطابق قوانین پیگیری انجام خواهد شد.

خانمحمدی بابیان اینکه برخی متصرفان با کاشت نهال در اراضی ملی سعی در ایجاد مالکیت برای خود دارند،افزود: به هیچ وجه با درختکاری در اراضی ملی نمی‌تواند ایجاد حقانیت و مالکیت کرد و این موارد نیز پس از دستور مقام قضایی در زمره تخریب و رفع تصرف قرار خواهد گرفت.

وی عملکرد دستگاه قضایی در صدور احکام تخریب و کمک در آزاد سازی اراضی ملی از دست متصرفان و متجاوزان به حریم اراضی ملی را مناسب برداشت کرد و خواستار اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به ساخت وسازهای غیر مجاز و تصرفات اراضی دولتی و یا تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های ساخت وساز‌های غیر مجاز در دستگاه قضایی و صدور احکام جدی در این زمینه شد.

خانمحمدی یادآورشد: تمامی تصرفات به حاشیه رودخانه جاجرود و ساخت سازهای غیر مجاز شناسایی شده و ضمن گزارش به مقامات ارشد استان طی زمانبندی مشخص با صدور حکم قضایی تخریب شده و این اراضی آزاد سازی خواهد شد

فرماندار شمیرانات با تاکید بر اینکه موظف به حفظ حقوق مردم در این زمینه هستیم و ازاین مسئولیت خود ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد و گفت: در شرایط فعلی سیاست‌های ستاد ساماندهی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان شمیرانات رویکردی پیشگیرانه است و اینکه، قبل از هر گونه ساخت و ساز جدید با نظارت و مراقبت جدی‌تر از بروز تخلفات جلوگیری شود.

خانمحمدی درباره ورود گردشگران به منطقه حفاظت شده دشت لار اظهار داشت: اگر قصد حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دشت لار را داریم باید ورود گردشگران به منطقه کنترل و هدایت شده انجام گیرد و شرط لزوم این امر تهیه هرچه فوری‌تر طرح و برنامه و تعیین متولی امور مذکور برای دشت لار باشد.

خانمحمدی خواستار معرفی دشت لار به عنوان یک ذخیره زیست محیطی بسیار پر اهمیت برای کشور از طریق رسانه‌های گروهی و اطلاع رسانی شود تصریح کرد: استقرار پاسگاه نیروی انتظامی در دشت لار یک ضرورت است.

فرماندار شمیرانات گفت: رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات عشایر، حفظ محیط زیست، حفاظت جدی از مراتع و منابع طبیعی، می‌بایست به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در روستای پورزند در بخش لواسان بیان داشت: هفته گذشته تخریب 15فقره ساخت و ساز غیر مجاز دربخش لواسان که دارای حکم قطعی قضایی هستند، اجرایی شد و 10هکتار از اراضی به حالت قبلی خود بازگشت.

خانمحمدی یادآور شد :رویکرد جدید فرمانداری و ستاد جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری از بروز تخلف است.

فرماندار شمیرانات گفت:تخلفات ساخت و ساز در شمیرانات نسبت به سالهای گذشته 80درصد کاهش یافته است. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها