کواچ هنوز از شاگردانش راضی نیست

والیبال ایران،​ آمریکا را برد

بعد از دو شکست مقابل قهرمان لیگ جهانی، تیم ملی والیبال کشورمان سرانجام در آمریکا مقابل تیم ملی این کشور به پیروزی رسید تا مشخص شود این تیم رفته‌رفته با نزدیک شدن به زمان رقابت‌های جهانی به فرم ایده‌آل نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۷۰۶۲۲۷

بازی والیبال ایران و آمریکا فرصت‌های تازه برای ملی‌پوشان قبل از پیکارهای جهانی است، همین‌طور تماشاگران ایرانی مقیم آمریکا که سه بازی است تیم ملی را تنها نمی‌گذارند. تماشاگران ایرانی که خود را از شهرهای مختلف ایالت کالیفرنیا به سن‌دیه‌گو رساندند، ساعتی قبل از شروع بازی در خیابان‌های اطراف منتظر ورود اعضای تیم ملی بودند. آنها مدام با سردادن شعار و آوردن نام تک‌تک بازیکنان، تیم ملی را تشویق می‌کردند.

شعر معروف «ای ایران، ای مرز پرگهر» با اجرای گروهی تماشاگران به ذهن‌ بازیکنان تیم ملی قبل از بازی قدرت بیشتر داده بود. از این‌رو آنها با هیجان بیشتری مشغول گرم کردن شدند. پاهای خود را محکم‌تر روی زمین می‌گذاشتند تا پرش‌هایی در اوج انجام دهند. صدای برخورد دست‌ها با توپ بلندتر از همیشه بود. ثبت این لحظه‌ها و تمرکز به‌وجود آمده از ابتدا تا انتهای دیدار سبب شد تا ایران تیمی کاملا متفاوت با روزهای قبلی باشد، به‌طوری که سرمربی تیم آمریکا نیز روی آن صحه گذاشت.این سومین بازی تیم ملی والیبال ایران در سری بازی‌های متوالی تدارکاتی برابر آمریکا بود. تیم ملی که در دو بازی قبلی برابر این تیم از ترکیب اصلی خود استفاده نکرده بود این بار با تمام قوا به میدان رفت و در حالی که حریف اندرسون را در ترکیب نداشت این تیم را شکست داد تا نخستین برد خود را در خاک آمریکا به دست آورد.

ایران 3 بر 2 به برتری رسید. ست‌های دوم، چهارم و پنجم با امتیازات 25 بر 20، 26 بر 24 و 15 بر 9 لحظات خوشی را برای تماشاگران ایرانی به‌وجود آورد و از تلخی باخت در ست‌های اول و سوم با نتایج 27 بر 25 و 26 بر 24 کم کرد.

بعد از پایان مسابقه، آنها که بازی را ندیده بودند به دنبال ترکیب بازیکنان ایرانی می‌گشتند. این بار ایران برخلاف دو بازی قبل با ترکیب آشنا به دیدار میزبانش رفت.

سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، عادل غلامی و امیر غفور از ابتدای بازی به میدان رفتند و جان اسپرا، سرمربی تیم ملی آمریکا نیز مسابقه را با ترکیب گارت موئاگو توتیا، کاویکا شوجی، کارسون کلارک، نیک ووگل، داستین واتن و راسل هولمز آغاز کرد.

شاگردان کواچ از همان ابتدای بازی برابر قهرمان لیگ جهانی 2014 خوب کار کردند. گرچه چهار ست با رد و بدل شدن امتیازات بین دو تیم دنبال شد و افت و خیزهای معمول والیبال بر فضای مسابقه حاکم بود، اما در ست پنجم ایران از نو غرید و در سرویس و دفاع روی تور خوب کار کرد، آن‌قدر که از امتیاز 4 استیلای خود بر حریف را روی تابلو نشان داد. ایران 6 بر 4 پیش بود که سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کرد تا روند بازی تیم ملی را مختل کند، اما در ادامه باز هم تیم ایران با دفاع منسجم روی تور حمله آمریکایی‌ها را کنترل کرد و در نهایت با امتیاز 15 بر 9 بازی را به سود خود خاتمه داد.

وعده دیدار، سال آینده

خوشحال‌ترین فرد بعد از برتری تیم ملی والیبال، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال است. البته او سعی کرد با گفتن این جملات در پایان سومین دیدار دوستانه آمریکا و ایران، خوشحالی‌اش را چندان آشکار نکند. داورزنی به یکی از شبکه‌های تلویزیون آمریکا گفت: نتیجه چندان برای ما مهم نیست و فقط به فکر آماده‌سازی تیم هستیم، چراکه اکنون باید تلاش کنیم در شرایط اصلی مسابقه قرار بگیریم.

رئیس فدراسیون والیبال از همکاری دوجانبه با فدراسیون آمریکا خبر داد و افزود: سال آینده باید دو بازی در آمریکا انجام دهیم و آنها نیز برای برگزاری دو مسابقه به ایران سفر می‌کنند. یکی از دلایل ما برای پذیرفتن دعوت آمریکایی‌ها، همین موضوع بود که به اینجا بیاییم و در شهرهای مختلف آمریکا چند بازی دوستانه انجام دهیم تا با شرایط آشنا شویم و این موضوع برای مسابقه‌های سال آینده ما نیز مفیدتر باشد.

نارضایتی کواچ

تیم ملی والیبال در رقابت‌های جهانی باید با آمریکا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه و پورتوریکو بازی کند و اسلوبودان کواچ در تلاش است تیمش را در حمله، دفاع روی تور و نیز دریافت‌های اول به استانداردهای جهانی نزدیک کند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران که یک روز قبل از این بازی از برخی رفتارهای تیمی گله‌مند بود، بلافاصله بعد از بازی سوم گفت: بازی خوبی بود، چون ما در آن برنده شدیم، اما من هنوز از عملکرد شاگردانم رضایت ندارم.

جان اسپرا، سرمربی تیم آمریکا برخلاف نظر کواچ از بازی راضی است: «ما تاکنون با سه تیم متفاوت در سه مسابقه با ایران بازی کرده‎ایم. این همان چیزی بوده که من از این مسابقه‌ها انتظار داشتم. فکر می‎کنم نمایش خوبی داشتیم. می‌‎خواهم تیم‌مان در خط سرویس اشتباه نداشته باشد. در بازی با ایران اشتباهات زیادی در خط سرویس داشتیم. از این رو باید مهارت خود را بیشتر کنیم.»

تیم ملی بامداد امروز در چهارمین و آخرین دیدار خود با هدف رفع کاستی‌های تاکتیکی به مصاف آمریکا می‌رود. در این سری بازی‌ها بندرت پیش می‌آید دوستداران والیبال بازی‌های تیم ملی را از دست بدهند، اما آنچه تماشای بازی‌های تیم ملی ایران را جذاب‌تر کرده است، تلاش چشمگیر بازیکنان و کادر فنی تیم برای عبور از محدودیت‌های فردی و گروهی برای پیشرفت است؛ پیشرفتی که تک‌تک افراد جامعه را با خود همگام کرده است تا با برد احساس غرور کنند و در زمان باخت با ملی‌پوشان خود حتی در ینگه دنیا شریک شوند.

بلغارها نه، بازی با برزیلی‌ها

اما بعد از مشخص شدن برنامه اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه در آمریکا، برنامه سفر تیم ملی والیبال به بلغارستان تغییر کرد. محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال که در تهران کارهای تیم ملی را پیگیری می‌کند، گفت: طی یک تعامل دوطرفه با فدراسیون بلغارستان تصمیم گرفتیم در این کشور اردو نزنیم؛ چون تیم ملی خیلی دیر از آمریکا برمی‌گردد و فرصتی برای تدارک یک اردوی دیگر نیست. یک اردوی پروازی دیگر می‌توانست بازیکنان را خسته کند، البته اصلا فرصتی برای این برنامه وجود نداشت. ما تصمیم گرفتیم چند روز زودتر به لهستان برویم و به احتمال زیاد با برزیل در کشور لهستان بازی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها