‌مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: ‌پروژه انتقال آب به تالاب بین‌المللی شادگان در صورت تامین اعتبار، سال آینده تکمیل و انتقال آب آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۵۷۴۶

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود:‌ این پروژه با 30 درصد پیشرفت، همچنان در حال اجراست. اعتبار اولیه پروژه حدود سه میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با انجام تغییرات، احتمال افزایش اعتبار وجود دارد.وی ادامه داد: در این پروژه به منظور احیا و حفظ تالاب بین‌المللی شادگان، ‌آب مورد نیاز تالاب از رودخانه کارون تامین می‌شود. طبق برنامه‌ریزی، سالانه 150 میلیون مترمکعب آب از کارون وارد تالاب شادگان خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان عنوان کرد: تامین بموقع اعتبارات، به پیشرفت عملیات سرعت می‌بخشد و در صورت اختصاص اعتبار لازم، انتقال آب کارون به تالاب شادگان در خرداد سال 94 اجرایی می‌شود.‌/‌ایسنا

حادثه در قله سبلان

ریزش کوه سبلان و سرازیر شدن تخته‌سنگ موجب کشته و زخمی شدن سه کوهنورد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر مشکین‌شهر استان اردبیل در این باره گفت: در این حادثه یک نفر از کوهنوردان در اثر اصابت تخته‌سنگ بزرگی جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز که دچار شکستگی شده بودند به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان مشکین‌شهر منتقل شدند.

عباس انوری افزود: به دنبال اطلاع از ریزش کوه در یال شرقی قله سبلان و مصدوم شدن تعدادی از کوهنوردان در این نقطه بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر مشکین‌شهر به منطقه اعزام شد.وی گفت: این کوهنوردان جزو تیم 15 نفره گروه کوهنوردی اداره آب و فاضلاب استان تهران هستند که به علت ناآشنا بودن به مسیر دچار این حادثه شده‌اند.

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان مشکین‌شهر نیز با ابراز نگرانی از افزایش آمار حوادث و سوانح در قله سبلان خواستار تعیین تکلیف مدیریت پناهگاه و ارائه خدمات مناسب به کوهنوردان شد.‌ /‌ ایرنا

توفان دوباره زندگی را در سیستان مختل کرد

وزش باد شدید و توفان که از روز چهارشنبه گذشته مناطق وسیعی از شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه سیستان را دربرگرفته است، موجب اخلال جدی در زندگی روزمره مردم این منطقه شد.سرعت وزش باد و طوفان از مرز 85 کیلومتر در ساعت گذشت و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان شب گذشته به 660 میکروگرم بر متر معکب و بیش از حد مجاز و استاندارد برسد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: غلظت ذرات معلق در منطقه سیستان به 660 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیش از حد استاندارد و مجاز است.وی برای شهرهای شمالی استان از جمله نصرت‌آباد، زاهدان و میرجاوه نیز گرد و غبار و کاهش دما پیش‌بینی کرد و افزود: پدیده گرد و غبار در مناطق شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان تا فردا ادامه دارد.

فرجی برای نواحی جنوبی نیز نفوذ گرد و غبار پیش‌بینی کرد و ادامه داد: با توجه به شمالی بودن جریانات در نیمه شمالی کاهش دما محسوس خواهد بود.شدت توفان و حرکت شن‌های روان که موجب انسداد محور زابل ـ زاهدان و جلوگیری از حرکت خودرو‌ها در این مسیر شد دیروز با کاهش شدت وزش باد و توفان بازگشایی شد./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها