فدراسیون تنیس هم به جمع فدراسیون‌هایی پیوست که با حضور سرپرست اداره می‌شوند. انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس در شرایطی صورت می‌گیرد که بیشتر دست‌اندرکاران و ورزشکاران این ورزش به‌دنبال تاریخ برگزاری مجمع انتخابات رئیس فدراسیون بودند اما وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون تنیس هم به مدت سه ماه سرپرست در نظر گرفت.
کد خبر: ۷۰۵۷۱۴
وقتی آقای هندبال سرپرست تنیس می‌شود

وزارت ورزش و جوانان در پایان دوره چهارساله ریاست مجید شایسته بر فدراسیون تنیس، ابوالحسن مهدوی را برگزید تا مسئولیت فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع انتخابات ریاست این فدراسیون برعهده داشته باشد.

دوران ریاست شایسته حدود دو ماه است به پایان رسیده، با وجود این از سوی وزارت ورزش هنوز تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس مشخص نشده است. برای برگزاری انتخابات فدراسیون 11 نفر نامزد شده بودند که گفته می‌شود دو نامزد از سوی وزارت ورزش تائید صلاحیت نشده‌اند.

حتی شنیده می‌شود وزارت ورزش و جوانان، جو تنیس را برای برپایی انتخابات مساعد نمی‌بیند، از این رو اقدام به انتخاب سرپرست کرده است.مجید شایسته یکی از نامزدهای انتخابات تنیس بود که شائبه تبانی در انتخابات پیرامون رئیس فدراسیون وجود داشت بنابراین وزارت ورزش و جوانان برای از بین بردن این ابهام‌ها تصمیم گرفت تا برگزاری مجمع، فدراسیون با سرپرست اداره شود.

ابوالحسن مهدوی، مدیرکل پیشین تربیت‌بدنی کرمان و مدیرعامل پیشین باشگاه مس که فصل قبل ریاست هیات مدیره این باشگاه را هم برعهده داشت، چندی پیش برای دیدن بازی‌های جام جهانی به برزیل رفته بود. او از مدیران هندبالی ایران بوده که دوستی‌اش با علیرضا رحیمی به دورانی که مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس، رئیس فدراسیون هندبال بود، بازمی‌گردد. در کارنامه ورزشی مهدوی مربیگری و مدیریت تیم‌های ملی هندبال دیده می‌شود و اصولا مورد تائید جامعه هندبال است. رحیمی یار غار مهدوی از او به‌عنوان مشاور در باشگاه سرخ‌ها استفاده می‌کند هر چند مهدوی اصرار دارد وانمود کند مشاوره‌اش به باشگاه پرسپولیس در حد کارهای فرهنگی است اما با وجود این مهدوی نقش تصمیم‌گیری هم در پرسپولیس دارد.

تیم ملی، با برنامه قبلی

سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس که تیمش را آماده فرستادن به رقابت‌های فیوچرز تهران می‌کند از این تحولات در راس فدراسیون خبری به بیرون نمی‌دهد و با گفتن این‌که تمرکزش روی تیم ملی است فقط به پرسش‌های مربوط به تیم ملی پاسخ می‌گوید. احمدوند تغییرات مدیریت تنیس را در حیطه اختیارات وزارت ورزش و جوانان می‌داند اما اعتقاد دارد تکلیف فدراسیون با رئیس جدید باید سریع‌تر مشخص شود. احمدوند می‌گوید: امیدوارم آنچه به صلاح تنیس است، اتفاق بیفتد.

بازیکنان تیم ملی تنیس دور از غوغای انتخابات مجمع در بازی‌های فیوچرز تهران با رقبای خارجی به میدان می‌روند. احمدوند با حضور شاهقلی و مهدی‌زاده در فیوچرز گرجستان می‌خواهد این بازی‌ها را به فرصتی برای به دست آوردن تجربه جوانان تبدیل کند، از این‌رو آرش سوری و محمد کارگران در هفته‌های اول یا دوم بخت بازی دارند.

سرمربی تیم ملی تنیس می‌گوید: جوانان تنیس ایران باید تجربه‌اندوزی کنند. این دو نفر در لیگ برتر فصل گذشته بازی‌های خوبی کردند و می‌توانند از آینده‌سازان تنیس ایران باشند.

احمدوند درباره این‌که آیا سرپرست فدراسیون با برنامه‌های او موافق است یا نه، می‌گوید: من برنامه‌هایم را تا پایان کاپ دیویس داده‌ام، می‌ماند توافق فدراسیون که منتظر پاسخ سرپرست جدید هستم. بازی‌های فیوچرز تهران درست مصادف شد با آمدن آقای مهدوی، اما برای برنامه‌های بعدی باید دید نظر وی چیست.

ایران در رقابت‌های دیویس کاپ آسیا ـ اقیانوسیه به گروه دوم صعود کرد و احمدوند معتقد است تنیسورها در این گروه کار سختی دارند. او ادامه می‌دهد: تیم‌های نیوزیلند، فیلیپین، پاکستان، اندونزی، کویت و لبنان حریفان قدرتمند ما هستند که برابر آنها کار سختی در پیش داریم.

برنامه بازی‌های تنیس برای ملی‌پوشان ایران قابل توجه است. شاهقلی و مهدی‌زاده در فیوچرز گرجستان بازی می‌کنند که برای نفر اول تنیس ایران بازی‌های مناسبی است اما مهدی‌زاده در جریان بازی‌ها برابر حریفی از رژیم صهیونیستی به میدان نرفت و با این که با هزینه شخصی به مسابقه‌ها رفته بود اما حاضر به بازی کردن برابر این حریف از رژیم غاصب نشد.

شاهین خالدان دیگر ملی‌پوش تنیس ایران این روزها در آمریکا و در راکت کلاب بازی می‌کند. او در لس آنجلس منتظر خبر قرعه‌کشی رقابت‌های گروه دوم دیویس کاپ آسیا ـ اقیانوسیه است تا به اتفاق دیگر ملی‌پوشان که اکنون در این گروه انگیزه‌های تازه‌ای دارند، برای رقابت‌های آینده آماده شوند.

احمدوند درباره این ملی‌پوش تنیس می‌گوید: شاهین تا اواخر شهریور در آمریکا تمرین می‌کند. او با بازی‌های تمرینی برای لیگ ایران و دیویس‌کاپ آماده می‌شود. ما تمامی ملی‌پوشان را زیرنظر داریم. با قرعه‌کشی دیویس‌کاپ که اواخر شهریور برگزار می‌شود و حریفان ایران شناسایی خواهند شد، کار اصلی ما آغاز می‌شود.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها