جوان 30 ساله‌ای که زمانی دروازه‌بان یک تیم فوتبال بود، امروزه به یکی از تندخوترین و بی‌رحم‌ترین سرکردگان تشکیلات القاعده در یمن تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۰۵۶۳۰
دروازه‌بان خجالتی که جلاد شد!

جلال بلعیدی" از تمامی سرکردگان سابق القاعده در یمن، خشن تر و بی رحم تر است و رفتار او بیانگر ارائه الگوی یمنی تشکیلات داعش است که به روش های خشونت طلبانه و بی رحمانه از جمله جدا کردن سر قربانیان مشهور است.

جلال محسن بلعیدی مرقشی، از قبایل مراقشه در استان ابین در جنوب یمن است که دوستانش اظهار می دارند وی در گذشته دارای شخصیتی مسالمت جو و کاملا متفاوت با رفتار و عملکرد امروزش بوده است.

شکری حسین روزنامه نگار یمنی در این باره می گوید: وی قبلا "خجالتی" بود و دوست نداشت زیاد حرف بزند و بسیار کم با دیگران حرف می زد.

این روزنامه نگار ورزشی نویس اظهار می دارد: بلعیدی عاشق ورزش بود. به همین دلیل به مشهورترین باشگاه استان محل زندگی اش، یعنی باشگاه "حسان" پیوست و در تیم های مختلف آن بازی کرد، تا اینکه در فصل 2001- 2000 در تیم اول این باشگاه به بازی پرداخت.

دوئل نفتی ایران و ایرلند در لاهه

عضو هیات مدیره شرکت نفتی نیکو با اشاره به درآمد 880 میلیون دلاری ایران با سوآپ 254 میلیون بشکه نفت، از کاهش پرداخت غرامت توقف سوآپ نفت به یک شرکت ایرلندی در دادگاه لاهه از 97 به 5.5 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش مهر، محمود آستانه با بیان اینکه در زمان صدور دستور توقف سوآپ نفت ایران از کشورهای دریای خزر 4 شرکت خارجی اقدام به سوآپ نفت می کردند، گفت: پس از توقف سوآپ نفت با دستور وزیر وقت نفت، شرکت‌های بزرگی همچون دراگون اویل و ویتول سوئیس با انجام مذاکرات متعدد از انجام شکایت علیه ایران خودداری کردند.

وی با بیان اینکه با این وجود شرکت کاسپین اویل ایرلند با وجود مذاکرات متعدد حاضر به مصالحه نشد و از شرکت نفتی نیکوی ایران شکایت کرد، تصریح کرد: اگر چهار شرکت خارجی از ایران شکایت می کردند حجم غرامت احتمالی نفتی ایران در دادگاه لاهه به بیش از 250 میلیون دلار می رسید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت ایرلندی در دادگاه لاهه ادعاهایی مبنی انجام سوآپ روزانه 17 هزار بشکه نفت را مطرح کرده بود، بیان کرد: این در حالی است که در سال اول این شرکت حتی دو هزار بشکه هم از ایران نفت سوآپ نکرده بود.

عضو هیات مدیره نیکو با اعلام اینکه هیچ شرکت ایرانی – خارجی از ایران به دلیل توقف سوآپ نفت شکایت نکرده بود، تبیین کرد: در مجموع پس از سه سال پیگیری حقوقی غرامت نفتی ایران از 97 به 5.5 میلیون دلار کاهش یافت تا ادعاهای شرکت ایرلندی هم در دادگاه لاهه با مستندات ایران نقش بر آب شود.

تلاش ایران و آمریکا برای نابودی داعش

وال استریت ژورنال نوشت: مبارزات پیشمرگه‌های کرد در عقب راندن شورشیان افراطی داعش باعث شد که ایران و آمریکا در کنار هم قرار بگیرند و برای تقویت نیروهای مبارز کرد، برای شکست دادن دشمن مشترک، وارد عمل شوند.

حملات هوایی آمریکا در هفته جاری، به پیشمرگه‌ها امکان بازپس‌گیری دو شهر در دامنه‌های اربیل را داد، که چند روز پیش از آن در یک شکست حیرت‌آور در مقابل داعش، از دست داده بودند و این گروه افراطی توانسته بود تا حدود ۳۰ کیلومتری مرکز اقلیم کردستان عراق نزدیک شود.

به باور وال استریت ژورنال، دو رقیب دیرینه برای نفوذ در عراق، دریافته‌اند که با دشمنی مشترک روبرو هستند و با تلاشی هماهنگ به تجدید حیات پیشمرگه‌ها که برای زمانی طولانی بصورت اسطوره‌ای در میان نیروهای مختلف عراقی شناخته شده بودند و از آنها به عنوان تواناترین نیروی مبارز عراق یاد می‌شد، کمک کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرده است که ایالات متحده و ایران از درک و تفاهم متقابل در تهدید ناشی از «داعش» برخوردارند، ولی ماری هارف، سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید «این لزومأ به معنای داشتن منافع استراتژیک مشترک نیست.»

مقام‌های کرد می‌گویند این اضطراری بودن تهدید است که متحدان غیرمحتمل را در کنار پیشمرگه‌ها، که در موضع بهتری از هر نیروی دیگری در خاورمیانه قرار دارند، گرد آورده است تا از سوی آنها علیه داعش، که قصد برپایی خلافت اسلامی افراطی را دارد، بجنگند.

دختر «چاوز» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل شد

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که از این پس دختر «هوگو چاوز» رهبر فقید انقلاب بولیواری جایگزین نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد خواهد بود.

به گزارش فارس، «الیاس خائوآ» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته طی سخنرانی در حمایت از مردم غزه اعلام کرد که «ماریا گابریلا چاوز» دختر «هوگو چاوز» رهبر فقید انقلاب بولیواری این کشور از این پس نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد خواهد بود.

خبرگزاری «ای وی ان» در این خصوص نوشت: «خائوآ» در بخشی از سخنانش افزود که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا خانم «چاوز» را به منظور ارسال پیام «هوگو چاوز» به سازمان ملل متحد و اعلام آن توسط دخترش به عنوان جایگزینی برای نماینده سابق این کشور در سازمان ملل برگزیده است که این امر قطعا باعث تقویت جایگاه ونزوئلا در این سازمان خواهد شد.

«ماریا گابریلا چاوز» از این پس جایگزین «ساموئل مونکادا» نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل می‌باشد که دلیل آن به گفته مقامات این کشور رساندن پیام فرمانده «چاوز» به تمامی مردم آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها