دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش بودجه خرید کتاب برای استان‌ها به سه میلیارد تومان گفت:‌ این در حالی است که بودجه خرید کتاب برای استان تهران نیز به نسبت سال گذشته بیش از سه برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۰۵۶۲۲
بودجه خرید کتاب برای استان تهران افزایش یافت

مصطفی امیدی، دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش بودجه خرید هیات انتخاب و خرید کتاب، گفت:‌ این بودجه در سال گذشته بالغ بر 800 میلیون تومان بود که برای امسال به سه میلیارد تومان رسیده است‌. به عبارت دیگر بودجه نزدیک به چهار برابر افزایش داشته است. در استان تهران این بودجه تا سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود:‌ هیات انتخاب و خرید کتاب در تلاش است تا استان‌ها را نیز در امر خرید کتاب مشارکت دهد. بر این اساس با راه‌اندازی سامانه جامع انتخاب و خرید کتاب،‌ کارشناسان ادارات کل استانی و کارشناسان اداره کتاب وزارت ارشاد می‌توانند نظرات پیشنهادی خود را برای خرید کتاب ارائه کنند،‌ با این شیوه استان‌ها نیز در خرید کتاب مورد نظر خود مشارکت می‌کنند.

امیدی گفت:‌ هیات انتخاب و خرید کتاب به طور مرتب پس از برگزاری هر جلسه، کتاب‌های ناشران را خریداری کرده و این کتاب‌ها به انبار معاونت فرهنگی ارشاد تحویل داده می‌شود‌، با توجه به موجودی انبار هر سه ماه یکبار به استان‌ها سهمیه‌ای تعلق می‌گیرد.

دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به تدوین آیین‌نامه جدید این هیات گفت:‌ پیشنهادهایی را در این زمینه دریافت کردیم، برخی از این پیشنهاد‌ها نیز در حال بررسی است،‌ باید جمع بندی نهایی شده،‌ مواردی و نواقصی که دارد،‌ برطرف شود و به تصویب برسد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها