بزودی طرح بزرگی با همکاری مرکز تحقیقات آرتمیای کشور اجرا می​شود

آغاز طرح احیای «آرتمیا» در دریاچه ارومیه

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از آغازاجرای طرح تقویت و احیای جمعیت آرتمیای دریاچه ارومیه با همکاری مرکز تحقیقات آرتمیای کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۰۴

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با مهر افزود: اکنون جمعیت گونه آرتمیا ـ که یکی از آبزیان مختص دریاچه ارومیه بوده و کاهش آن، موجب نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست شده ـ تا حدود زیادی تقویت و احیا شده و بزودی طرح بزرگی با همکاری مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در این خصوص اجرا می‌شود.

عباس‌نژاد یادآور شد: از حدود دو ماه گذشته طرح‌های خاصی را برای تقویت پوشش گیاهی و حفاظت از تنوع زیستی سطح جزایر دریاچه ارومیه آغاز کرده‌ایم که اکنون با همت استانداران و توجه ویژه ریاست جمهوری به معضل دریاچه ارومیه، بخش زیادی از این طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: لایروبی مسیر تمام رودخانه‌های منتهی به حوزه ارومیه تا مصب دریاچه انجام شده که این اقدام موجب انتقال مستقیم آب به دریاچه و جلوگیری از تبخیر آن می‌شود. همچنین آب از بخش‌های غربی جزیره اشک برای تامین آب شرب حیات وحش به این جزیره انتقال یافته و مقدمات آن به پایان رسیده و اکنون در مرحله بهره‌برداری هستیم.

وی افزود: برای کاهش مصرف در این حوزه با جهاد کشاورزی و همکاری مشاوران بین‌المللی و داخلی اقدامات خوبی انجام شده است.

عباس‌نژاد با بیان این که اکنون وضع دریاچه ارومیه بویژه در بخش‌های جنوبی در بدترین شرایط خود در نیم‌قرن اخیر قرار دارد، گفت: در بحث‌های مربوط به حفاظت اکولوژیک خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و فقط اخیرا شاهد فرار حدود 25 راس قوچ و میش از جزایر اقماری دریاچه ارومیه بوده‌ایم که با همکاری تشکل‌های زیست‌محیطی و جوامع محلی، این معضل برطرف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها