رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به فعالیت تورهای غیرمجاز که به بهانه سفر ارزان قیمت از مردم اخاذی می‌کنند هشدار داد.
کد خبر: ۷۰۴۷۵۷
هشدار پلیس فتا درباره تورهای ارزان قیمت

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، در تشریح جزئیات این موضوع گفت: گاهی دیده می‌شود در تعطیلاتی همچون تعطیلات نوروز و تابستان، تورهای گردشگری متعددی اقدام به برگزاری سفرهای ارزان قیمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که این تورها در محل اقامت به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: برخی اوقات شهروندان عزیز فریب این تورهای ارزان قیمت را خورده و اقدام به سفر به کشورهای دیگر می‌کنند و این در حالی است که تور موردنظر به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به سودجویی و کلاهبرداری از مسافران می‌کند.

کاکوان با بیان اینکه لازم است شهروندان در هنگام خرید بلیط سفر به مدارک قانونی تورها توجه کنند، ابراز کرد: این تورها پس از فریب افراد و اخذ هزینه‌ها دیگر، پاسخگوی آنها نیستند و متواری می‌شوند.

کاکوان همچنین در بخش دیگر با اشاره به اینکه در مسافرت‌ها استفاه شهروندان از خدمات الکترونیک و استفاده از دستگاه کارتخوان و پرداخت الکترونیکی افزایش می‌یابد، افزود: برخی از شهروندان در این ایام جهت تهیه بلیط هواپیما و قطار به اینترنت مراجعه کرده و از این طریق اقدام می‌کنند که در اینگونه موارد باید مراقب کلاهبرداران و افراد سودجو در هنگام خرید باشند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید به این نکته توجه کنند، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با همکاری ناجا، در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک، اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های الکترونیک را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند لذا ترجیحا از فروشگاهایی که دارای این نماد هستند خرید کنید.

وی با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی در این ایام جهت تهیه بلیط از شهروندان خواست، در خریدهای اینترنتی جهت وارد کردن اطلاعات حساب خود از کیبورد مجازی استفاده کنند.

رییس پلیس فتا پایتخت در خصوص استفاده از دستگاه‌های عابر بانک اظهار کرد: هر چیز غیر عادی و مشکوک در مورد خودپرداز، می‌تواند نشان دهنده‌ این باشد که خودپرداز دستکاری شده است اگر به نظر می‌رسد چیزی به محل قرار دادن کارت یا صفحه کلید اضافه شده و یا دستورالعمل‌های غیر معمول در صفحه‌ نمایش ظاهر می‌شود، از آن دستگاه استفاده نکنید.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مراجعه به فروشگاه‌ها و هنگام استفاده از دستگاه pos حتی الامکان شخصاً نسبت به وارد کردن رمز عابر بانک خود اقدام و وضعیت حساب و صورتحساب‌های بانکی خود را به طور منظم بررسی کنند و هرگونه اشتباه احتمالی را سریعاً به بانک مربوطه گزارش دهند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها