اعضای گروه تروریستی داعش، از کشتار اسرای خود که برخی از آنها به صلیب کشیده شده و برخی دیگر سرشان بریده شده، تصویربرداری کرده اند. بیش از ۵۰۰ اسیر ایزدی به دست جوخه های مرگ داعش، زنده به گور شده و به قتل رسیده اند.
کد خبر: ۷۰۴۴۵۵
جدیدترین جنایات داعش

شورشیان داعش از نظر فاصله جاده ای در نیم ساعتی اربیل، مرکز کردستان عراق، قرار گرفته اند و از نظر توان نظامی آن قدر قوی شده اند که کل این منطقه را تهدید می کنند.

برابر این گزارش، شبکه پنج تلویزیون فرانسه در گزارشی درباره آخرین تحولات عراق اعلام کرد، اوضاع عراق و آواره شدن هزاران مسیحی به علت پیشروی های داعش، پایتخت های کشورهای غربی را نیز نگران کرده است. به همین علت، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، تصمیم گرفت به اربیل مرکز منطقه کردستان عراق سفر کند تا از نزدیک اوضاع این منطقه را دنبال کند و از آن آگاه شود.

جمعیت فراوانی از مردم شهرهایی که تا کنون به کنترل داعش در آمده است به اربیل پناه آورده اند، اما این شهر و مقامات کردستان، توانایی پاسخ گویی به نیازهای این حجم عظیم از آوارگان را ندارند. این در حالی است که روند ورود آوارگان همچنان ادامه دارد.

داعش اکنون خود را در 30 تا 40 کیلومتری اربیل رسانده و این فاصله نزدیک مرکز کردستان عراق را به طوری جدی تهدید می کند.

نیروهای داعش در هر منطقه ای که به کنترل خود در می آورند، نظام اقتصادی خاص خود را به اجرا می گذارند. از جمله منابع درآمد داعش، عوارض گرفتن در مراکز ایست و بازرسی، قاچاق سلاح، قاچاق سوخت، غارت بانک ها و افزایش مالیات هاست.

گروهک داعش، بین 10 هزار تا 20 هزار تن هستند که با حمایت برخی کشورهای غربی و عربی، در دو کشور عراق و سوریه عملیات نظامی صورت می دهند.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها