تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که تاکنون در قبال جنایات گروه تکفیری و تروریستی داعش سکوت اختیار کرده بود، اکنون با انتشار تصویر یک استرالیایی که سر قطع شده یک شهروند سوری را در دست دارد، تلاش کرد نشان دهد از این وقایع بی خبر بوده و شوکه شده است.
کد خبر: ۷۰۴۳۰۹
کودک استرالیایی همکار داعش در سوریه

غربی ها طی چند روز گذشته برای مقابله با گروه تروریستی داعش و عملیات این گروه تکفیری در عراق تبلیغات رسانه ای به راه انداخته اند و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز امروز (دوشنبه) عازم سیدنی است تا با جولی بیشاپ همتای استرالیایی در خصوص بحران عراق رایزنی کند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند با توجه به سفرهای تونی ابوت به لندن و کری به سیدنی، احتمال مشارکت کانبرا در عملیات غرب بر علیه داعش و یا ارسال کمک های انساندوستانه هوایی وجود دارد.

استرالیا تا مدتی پیش از تروریست های داعش و مخالفان دولت سوریه که بر علیه دولت بشار اسد در نبرد بودند حمایت می کرد، اما امروز نخست وزیر این کشور با مشاهده یک عکس از شهروندان این کشور در جمع تروریست ها و جنایات این گروه واکنش نشان می دهد.

روزنامه های استرالیا روز دوشنبه تصاویری از یکی از فرزندان هفت ساله خالد شروف را منتشر کردند در حالی که سر بریده یک شهروند سوری را در شهر رقه در دست دارد.

شروف بهمن ماه سال گذشته به همراه خانواده اش برای پیوستن به صفوف تروریست ها در سوریه از سدهای امنیتی فرودگاه سیدنی به راحتی عبور کرد.

وی که برای انجام عملیاتی تروریستی در سال 2005 در استرالیا محکوم شده بود با فرار از سیدنی به بیش از 150 تروریست استرالیایی دیگر در سوریه پیوست که علیه دولت بشار اسد و سوری ها در نبرد هستند و عملیات تروریستی انجام می دهند.

خالد شروف ماه گذشته برای نخستین بار در صفحه توئیتر خود تصاویری از جنایاتش و عکس هایی از خود در حال حمل سرهای بریده شهروندان سوری را منتشر کرد.

انتشار تصاویر فرزند شروف تروریست استرالیایی در روزنامه های روز دوشنبه استرالیا واکنش ابوت را به همراه داشت.

وی به رادیو ای.بی.سی استرالیا، گفت که این تصاویر نشان دهنده ماهیت و رفتار وحشیانه گروه های تروریستی است و داعش اکنون گروه تروریستی نیست، بلکه ارتش تروریستی است.

وی گفت با مشاهده اسناد وحشیگری گروه تروریستی داعش متوجه می شویم این گروه نه تنها برای مردم خاورمیانه، بلکه برای جهان خطر جدی ایجاد می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها