با شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، بیشتر کشورها و شخصیت‌های بین‌المللی نسبت به جنایت صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند. در این میان سکوت کشورهای عربی و بخصوص سران عربستان سعودی در نوع خود تعجب‌برانگیز بود.
کد خبر: ۷۰۴۲۴۳
افشای گفت‌وگوی امیر قطر و پادشاه عربستان

در نهایت با گذشت بیش از سه هفته از آغاز این حملات، پادشاه عربستان این حملات را محکوم کرد. در ابتدا تصور می‌شد با گذشت زمان رویکرد شاه عربستان تغییر کرده است، اما حال مشخص شد که امیر قطر در این چرخش موضع، نقش اساسی داشته است.

در همان روزهای شدت گرفتن حملات صهیونیست‌ها به غزه، امیر قطر به ریاض می‌رود تا با مقامات سعودی در مورد اوضاع غزه صحبت کند.

شبکه المیادین جزئیات تازه‌ای از این دیدار را منتشر کرده است. براساس این گزارش در ابتدای این دیدار شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر به عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان گفته است: «قطر برای حرکت در پشت‌سر تو آماده است و با اشاره تو برای کاهش رنج ملت فلسطین آمادگی دارد.»

وی افزود در برابر حجم هولناک جنایات و جنگ نسل‌کشی که در غزه جریان دارد، هیچ دلیلی ندارد که مصر به طرحی چنگ زند که حداقل مطالبات فلسطینی‌ها را برآورده نمی‌کند، بویژه این‌که این اسرائیل است که به آتش‌بس نیاز دارد.

امیر قطر نگرانی خود را از تاثیر حوادث غزه بر منطقه آشکار کرده و گفته است: جناب خادم الحرمین! اکنون به جهان عرب و جهان اسلام نگاه کن، غزه قبله همه شده و تمام احساسات به سمت غزه گرایش پیدا کرده و غزه به بشکه باروتی تبدیل شده است که بزودی منفجر خواهد شد و هیچ‌کس از اصابت ترکش‌های آن در امان نخواهد بود و باید پیش از آن‌که زمان از دست رود، کاری انجام داد.

امیر قطر خاطرنشان کرده است اوضاع کنونی مستلزم در پیش گرفتن سیاست منطقی و عقلانی است که نه‌فقط ملت فلسطین بلکه تمام منطقه را از خطرات آینده نجات دهد.

شیخ تمیم در پایان به ملک عبدالله گفته است: «بیا و به خاطر آینده، حساب جنبش حماس را جدا کنیم و همگی در کنار ملت فلسطین باشیم، اکنون ملت در پشت‌سر مقاومت خود قرار گرفته و از مطالبات آن حمایت می‌کنند، نزد تو آمده‌ام تا اخبار خوبی را از تو بشنوم تا همه ما را از وضعی که در آن قرار داریم، نجات دهد.»

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شاكی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
حالا كه باخته اند و شكست خورده اند می خواهند حمایت كنند دیگر از نظر معنوی چیزی را جبران نمی كند لعنت بر آل سعود
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
اینها به گروه اسرائیلی داعش داره كمك میكنه چطور ممكنه كه دلسوز مردم فلسطین باشه حنا ی اینا رنگ نداره .
غلام حسین قیاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
باسلام شیخ قطر به اشتباه به (عبدالشیطان خادم كاخ سفید )مراجعه نموده او باید به كاخ سفید میرفت و دستور میگرفت . با امید به پیروزی همه مظلومین جهان و ظهور حضرت مهدی ع
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها