جام جم ورزشی - نیم‌دهه بعد از اجرای قانون ممنوعیت حضور دروازبان خارجی در لیگ برتر؛ دوباره دروازه‌ تیم‌های لیگ برتری به خارجی‌ها سپرده شده.
کد خبر: ۷۰۳۵۴۰
5 گلر خارجی لیگ برتر چند سال سن دارند؟!

بعد از درخشش نیلسون برزیلی در فصل گذشته، حالا دوباره اشتیاق تیم‌ها به خرید گلرهای خارجی زیاد شده است. حتی باوجود دلار 3 هزار و صد تومانی! اتفاق ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانی امسال، ورود 4 درواز‌بان خارجی جدید به فوتبال ایران بوده تا نیلسون در ایران چندان احساس تنهایی نکند.

1- معروفترین دروازبان خارجی که در لیگ ایران حضور دارد «نیلسون» دروازبان 38 ساله برزیلی پرسپولیس است که سومین فصل حضورش را در لیگ برتر ایران سپری می‌کند. به جرات می‌توان گفت او یکی از بهترین خارجی‌هایی بوده که وارد فوتبال ایران شده است.

2- با رفتن مهدی رحمتی به پیکان، آبی‌های پایتخت هم رو به دروازبان خارجی آوردند. «رافائل داسیلوا» برزیلی با 30 سال سن به استقلال پیوست. هر چند با وجود محسن فروزان شاید امیر قلعه نوعی از او به عنوان دروازبان دوم استفاده کند.

3- استقلالی‌های خوزستان هم با خرید یک دروازبان 30 ساله مالیایی به نام «سومایلا دیاکیته» علاوه بر افزایش تعداد دروازبانان خارجی لیگ، به تعداد مالیایی‌های لیگ هم اضافه کردند. آبی‌های خوزستان سه بازیکن مالیایی دارند!

4- راه‌آهن تهران دیگر تیمی است که به دروازبان خارجی روی آورده است. «ایگور ننزیچ» درواز‌بان 30 ساله اهل اسلوونی یکی از خریدهای حمید استیلی برای راه‌آهنی بوده که در روزهای پایانی نقل و انتقالات تیم خود را بسته است.

5- گسترش فولاد تبریز آخرین باشگاهی است که تا به حال دست به خرید دروازبان خارجی زده است. «رودریگو اودریوزولا لوپز» دروازبان 25 ساله اروگوئه‌ای با ورودش به لیگ برتر ایران باعث شد تقریبا یک سوم تیم‌های لیگ برتر در لیست خود دروازبان خارجی داشته باشند.

به گزارش ورزش وان ، آنچه که بیش از همه در مورد این دروازبانان خارجی جلب توجه می کند سن بالای‌شان است. اگر دروازبان گسترش فولاد تبریز را که 25 سال سن دارد کنار بگذاریم، چهار دروازبان خارجی دیگر لیگ روی هم 128 سال سن دارند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها