زلاتان ابراهیموویچ دوران اوج فوتبال خود را در 32 سالگی تجربه می کند. او بدون شک یکی از برترین های فوتبال دنیاست حتی اگر در جام جهانی بازی نکرده باشد.
کد خبر: ۷۰۳۴۵۷
از مالکیت جزیره 7 میلیون یورویی تا اظهارنظرهای جنجالی

به گزارش خبرنگار جام جم ورزشی، این فوتبالیست سوئدی هم اکنون در پاری سن ژرمن فرانسه بازی می کند و یکی از گران ترین بازیکنان دنیا به شمار می رود. او نه تنها یکی از گران ترین بازیکنان دنیا که یکی از محبوب ترین ها هم به شمار می رود، به خصوص در کشور زادگاهش یعنی سوئد. محبوبیت زلاتان در سوئد تا آنجا پیش رفته که تبدیل به یک نماد شده است. بد نیست درباره این گلزن بزرگ فوتبال اروپا بیشتر بدانیم:

* او متولد سال 1360 در مالموی سوئد است. پدرش بوسنیایی و مادرش سوئدی هستند.

* از سال 78 شمسی فوتبال حرفه ای خود را در مالمو آغاز کرد. زلاتان جوان در سال های بعد در تیم های آژاکس ، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا ، میلان و پاری سن ژرمن بازی کرد.

* با اینکه زلاتان یکی از بزرگ ترین بازیکنان و گلزنان فوتبال اروپاست اما یکی از بدترین خریدهای تاریخ باشگاه بارسلونا به شمار می رود. او در این باشگاه کاتالانی درخشش قابل توجهی نداشت.

* زلاتان به پنج زبان زنده دنیا مسلط است اما جالب است بدانید او که در لیگ فرانسه بازی می کند و در پاریس اقامت دارد نمی تواند به زبان فرانسوی صحبت کند که این موضوع انتقاداتی را متوجه وی کرده است.

* او بسیار مغرور است و گاهی اوقات اخلاق خوبی ندارد. با این حال هر چند وقت یکبار در کارهای خیریه شرکت می کند.

*ازدواج کرده و دو پسر به نام های مکسیمیلیان و وینسنت دارد.

* پیش از اینکه با هلنا سگنا یعنی مادر دو پسرش ازدواج کند با دختر دیگری نامزد بود اما این دختر به طور ناگهانی زلاتان را رها کرد. هنگامی که در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی خبرنگاری از زلاتان با کنایه در اینباره پرسیده بود وی پاسخ داد: دختر بیچاره می دانست من از او خیلی سرتر هستم برای همین تحمل نداشت و گذاشت و رفت!

* یک جزیزه هفت میلیون دلاری در جنوب شرقی کشور زادگاهش یعنی سوئد خریداری کرده است.

* او ملک و املاک زیادی در سوئد، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آمریکا دارد. فوتبال او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین ورزشکاران دنیا کرده است.

* زلاتان کلکسیونی بی نظیر نیز از اتومبیل های لوکس و گران قیمت دارد.

* گاهی اوقات در کنفرانس های خبری اش در برابر سوال خبرنگاران پاسخ های بی ادبانه ای می دهد. در مصاحبه های مطبوعاتی و رسانه ای هیچ کس به اندازه او بی پروا نیست.

* گل زیبایی که او در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به تیم ملی آلمان با یک ضربه قیچی فوق العاده زد به عنوان گل برتر سال انتخاب شد و علاوه بر آن به یک نماد در کشور سوئد تبدیل شده است.

* کتابی که او درباره زندگی خودش نوشته بود به عنوان کتاب برتر سال در سوئد شناخته شد.

* به کتاب خواندن علاقه زیادی دارد و کتابخانه ای عظیم در خانه اش دارد.

* میانه خوبی با هم تیمی هایش ندارد و به عبارت بهتر روابط صمیمانه ای با کسی برقرار نمی کند. او واقعا غیر قابل نفوذ است.

* او اکنون 32 سال دارد و بسیاری گمان می کنند پاری سن ژرمن آخرین باشگاه او خواهد بود، موضوعی که خودش قبول ندارد و می گوید در باشگاهی به غیر از این تیم فرانسوی از فوتبال خداحافظی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها