شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۰۳۴۵۱
معاون رئیس جمهور یا حامی رسانه‌های ضد انقلاب؟!

تصمیم یک وزارتخانه درباره گروه های وایبری کارمندان

روزنامه خراسان نوشت:پس از اطلاع مسئولان یکی از وزارتخانه های اقتصادی مبنی بر تشکیل تعدادی گروه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه مانند وایبر با نام های مرتبط با این وزارتخانه و عضویت پرسنل این دستگاه، دستورالعملی خطاب به کارمندان و مدیران این نهاد صادر شده است که تشکیل گروه با اسامی چون کارمندان وزارتخانه یا عناوین مرتبط با نام این دستگاه و رد و بدل شدن هرگونه اطلاعات و تصمیمات اداری، ممنوع و خاطیان طبق مقررات مربوط به تخلفات اداری جریمه خواهند شد.

هشدار درباره شرط مبهم پرداخت تسهیلات ارزی به تجار و تولیدکنندگان

خراسان نوشت:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد مسئول مشخص شده که طبق آخرین مصوبات صندوق توسعه ملی، تاکید شده است که آثار ریسک نوسانات نرخ برابری ارزها در برخی موارد بر عهده استفاده کننده از تسهیلات این صندوق خواهد بود که این شیوه اجرا باعث خواهد شد بخشی از تجار و تولیدکنندگان جرات استفاده از این تسهیلات را پیدا نکرده و بخشی دیگر نیز در آینده با مشکلات ناشی از تبعات این نوسانات مواجه و دچار دردسرهای عدیده شوند.

3 سال حبس، مجازات قاتل ستار بهشتی

روزنامه ایران نوشت:قاتل ستار بهشتی به سه سال حبس، دو سال اقامت اجباری در برازجان و 74 ضربه شلاق محکوم شد. گیتی پورفاضل- وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر و انتقاد از حکم صادر شده، گفت: با توجه به اینکه اولیای دم ستار بهشتی معتقد بودند قتل فرزندشان از سوی مأمور پلیس فتا از نوع عمدی بوده است، از پیگیری پرونده با اتهام قتل شبه‌عمد و به تبع آن از دریافت دیه انصراف دادند. ستار بهشتی کارگر وبلا‌گ‌نویسی بود که در آبان 91 در بازداشتگاه پلیس فتا کشته شد و پس از آن پرونده‌ای در این زمینه در شعبه یک بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران باز شد.

توصیه احمد خاتمی به مدافعان رفع حصر

ایران آورده:آیت‌الله «سیداحمد خاتمی»، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه‌گران اگر به گناه خود اعتراف کنند، رأفت نظام شامل حال‌شان خواهد شد. به گزارش ایسنا، او افزود: بهتر است افرادی که برای رفع حصر تلاش می‌کنند، آنها را به اعتراف و قبول گناه ترغیب کنند.

میرکاظمی: معاونانم را با دکتر چک می کردم

روزنامه ایران نوشت:مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس میهمان برنامه تلویزیونی « شناسنامه» بود. حضور میرکاظمی در تلویزیون در شرایطی است که بحث های مختلفی در خصوص آلوده بودن بنزین های تولید داخل در زمان وزارت او و سوآپ نفت در باره وی مطرح است و موضوع بنزین های آلوده منجر به شکایتی از او شده است.

برنامه شناسنامه فرصتی شد برای این وزیر دولت احمدی نژاد تا از عملکرد خود دفاع کند. او در باره اینکه گفته می شود در زمان مدیریت شما در وزارت نفت در کمتر از یک سال بیش از 250 مدیر ارشد را تغییر داده اید، گفت: مدیران نفت تعداد زیادی از کسانی بودند که سن بالایی داشتند و در سن بازنشستگی بودند و عده ای هم پرونده داشتند و بعضی ها را استعلام کردیم و من از نیروهای جوان تحصیل کرده استفاده کردم. به گزارش ایرنا او افزود: من معاونان را از نظر اخلاقی با آقای دکتر چک می کردم و اگر وی نمی پذیرفت معاون دیگری را معرفی می کردم یکی از دلایلی هم که دو- سه هفته مسؤولیت را نپذیرفتم درباره همین مسائل بود زیرا اعتقاد داشتم اختیار وزیر باید به گونه ای باشد که وی بتواند پاسخگو باشد.

تحرکات منافقانه برای هم سرنوشت کردن ناطق با خاتمی

روزنامه کیهان نوشت:یک عضو مجمع روحانیون گفت: کناره‌گیری افرادی مانند خاتمی و ناطق نوری از صحنه سیاسی کشور خودخواسته نیست و آنها فضا را برای آمدن به عرصه سیاست جهت فعالیت جدی مناسب نمی‌بینند.

رضوی یزدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به کار بردن تعبیراتی چون بازنشستگی سیاسی برای افرادی چون آقای خاتمی و ناطق نوری تعبیر غلطی است؛ چرا که این چهره‌ها هیچ وقت نمی‌توانند از سیاست کشور جدا شوند و تمام وجود آنها با این موضوع عجین شده است و اگر اکنون مسئولیت نمی‌پذیرند علتش این است که امکانش از آنها سلب شده است.

وی افزود: برای مثال آقای ناطق نوری بعد از مجلس پنجم دیگر مسئولیت اجرایی به صورت جدی بر عهده نگرفت و 16 سال است که دیگر در این گونه عرصه‌ها حضور پیدا نکرده است. من فکر می‌کنم که میدان را برای امثال آقایان خاتمی و ناطق نوری برای حضور در عرصه سیاست تنگ کرده‌اند و امکان حضور از آنها گرفته شده است.

تحرک موذیانه مجمع روحانیون برای گره زدن سرنوشت یکی از سران فتنه (خاتمی) با ناطق نوری در حالی است که خاتمی و برخی چهره‌های مشابه در مجمع روحانیون ورشکسته به تقصیرند و در پروژه نیابتی سرویس‌های جاسوسی بیگانه‌ برای آشوب افکنی ایفای نقش کرده و با لعنت مردم در حماسه 9 دی 88 مواجه شده‌اند. اما ناطق نوری پس از انتخابات دوم خرداد 76 خود ترجیح داده که از متن مسائل اجرایی کنار رود و به لحاظ قانونی منعی برای فعالیت سیاسی ندارد. در عین حال با رصد مواضع برخی افراطیون در ماه‌های اخیر معلوم می‌شود که عناصر ورشکسته درصددند پشت افرادی مانند ناطق نوری پنهان شوند و حیات طفیلی خود را تجدید کنند. جالب اینکه همین طیف در روزگاری نه چندان دور شعار می‌دادند «مجلس زوری نمی‌خوایم، ناطق نوری نمی‌خوایم».

معاون رئیس جمهور یا حامی رسانه‌های ضد انقلاب؟!

روزنامه کیهان آورده:طرح شهرداری تهران در تکریم بانوان همکار این سازمان و جداسازی محل کار آنان با اختلاف‌نظر در محافل دولتی و حامیان آنها همراه شده است.

در این زمینه شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت دولت با اجرای طرح تفکیک جنسیتی مخالف است. وی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: طرح تفکیک جنسیت مورد تأیید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیست و دولت یازدهم با آن مخالف است.

وی که از عناصر نزدیک به حزب افراطیون (مشارکت) است افزود: اگرچه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده‌اند، این طرح به صورت سلیقه‌ای اجرا شده و مورد تأیید دولت نیست.

با وجود این اظهارنظر وب‌سایت خبر آن‌لاین که به دو مقام ارشد دولتی (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت) وابسته است،‌ضمن تحلیلی تصریح کرد حمله به اقدام قالیباف از سوی رسانه‌های ضد انقلاب صورت می‌گیرد. خبر آن‌لاین نوشت: رسانه‌های ضد انقلاب در چند هفته اخیر هجمه زیادی به اقدام شهرداری تهران در جهت تکریم بانوان و صیانت از خانواده وارد کردند. متهم کردن قالیباف به تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران موضوعی است که رسانه‌های بیگانه هر از چندی علیه شهردار تهران مطرح می‌کنند. محمد باقر قالیباف چند هفته پیش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی تهران با بیان اینکه چند سال قبل که پارک‌های بانوان را احداث کردیم هم رسانه‌های خارجی به موضوع تفکیک جنسیتی دامن زدند اما دیدم که بانوان با استقبال از این پارک‌ها چگونه دهان آنان رابستند و آنها را خفه کردند، گفته بود: «حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلاً در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند. نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد. با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.» قالیباف با بیان اینکه بانوان برای ما عزیز و محترم هستند و آنان نیز مانند مردان دارای حق و حقوقی در جامعه هستند، افزود: ما در شهرداری تهران اداره کل بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم و امروز 10 درصد مدیران شهرداری را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین استخدام‌ها براساس قابلیت‌ها بانوان هستند.

خبرآن‌لاین، بی‌بی‌سی، رادیو فردا و دویچه وله را از جمله رسانه‌های ضد انقلاب مهاجم معرفی کرد.

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی از روزنامه‌های حامی دولت در تحلیلی نوشت: هنر جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور اجتماعی زنان در این است که زمینه‌ها و بسترهای لازم برای این حضور را به گونه‌ای فراهم آورد که بانوان به اعتبار توانمندیهای شخصیتی، علمی و... در فضای کسب و کار، سطوح عالی تحصیلی و نقش‌های مؤثر اجتماعی حضور یابند نه به عنوان ابزاری برای جلب و جذب با سوء استفاده از جاذبه‌های جنسی. به دیگر سخن، قوانین در ایران با استفاده از رویکرد انسانی و الهی دستورات شرع مقدس اسلام به دنبال فراهم آوردن محیطی پاک، ایمن و مناسب است تا زنان بتوانند استعدادها و توانمندی‌های خود را به دور از شائبه نگاه‌ابزاری، به منصه ظهور برسانند. طبیعی و بدیهی است که فراهم آوردن چنین محیط و بستری الزاماتی در درون خود دارد که تفکیک محیط کاری زنان و مردان در حد معقول و به دور از افراط یکی از این الزامات است.

این روزنامه می‌افزاید: برهمین اساس نیز باید اقدام شهرداری تهران را برای ایجاد چنین فضایی ستود و از آن حمایت کرد چرا که انتقاد به این اقدام معنایی جز نپذیرفتن یکی از اساسی‌ترین الزامات حفظ کرامت شخصیتی زنان ندارد. در این حمایت البته شرط صداقت مجری نیز به شدت مؤثر است. به این معنا که حمایت از دستورالعمل شهردار تهران مبنی بر تفکیک محیط و فعالیت زنان در این نهاد و... با نیت شفاف و صادق و با هدف اجرای احکام شرعی و صیانت از شخصیت بانوان باشد نه بدست آوردن دل یک جناح و گروه سیاسی یا معارضه باجناح و دسته‌ای دیگر. بنابراین و از آنجایی که علم به نیات از دایره توانایی‌های انسان‌های عادی خارج است و ظاهر،‌ معیار است، هر مسلمان متعهد و دلسوزی از این اقدام و اقدامات مشابه برحسب وظیفه دینی خود باید حمایت کند و اعتراض‌ها و جدال‌های جاری در این زمینه، نه معقول است و نه منطبق بر موازین.

ناکامی در کنترل نقدینگی مهار تورم را با چالش مواجه می‌کند

کیهان نوشت:«افزایش رشد نقدینگی به رقم نگران‌کننده بیش از 30/5 درصد کاملا برخلاف سیاست خروج غیرتورمی از رکود است و در صورت حفظ این میزان رشد، هدف کاهش و کنترل تورم دولت در ماه‌های آینده مخدوش خواهد شد.»

این مطلب را روزنامه اقتصادی تعادل با اشاره به انتشار آمار رسمی مورد تأکید قرار داد. براساس آمار رسمی دولت، میزان نقدینگی در 12 ماه اخیر 30/5 درصد رشد داشته است. روزنامه اصلاح‌طلب تعادل درباره رسیدن نقدینگی به مرز 618 هزار میلیارد تومان، نوشت: «سیاست‌های پولی دولت طبق آخرین آمار اعلام شده، سیاست‌های انقباضی نبوده‌اند و افزایش 30/5 درصدی نقدینگی به هیچ‌وجه نشانه‌ای از یک سیاست انقباضی ندارد.»

این روزنامه ضمن مقایسه رشد پایه پولی و رشد نقدینگی خرداد سالجاری با خرداد سال 92 نوشته است: «نه تنها شاهد یک سیاست انقباضی پولی نبودیم بلکه سیاست پولی کشور کاملا انبساطی بوده است. روند نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی نیز نشان می‌دهد که اصولا نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی در اقتصاد ایران در دهه گذشته به صورت متوسط حول و حوش عددهای نرخ رشد پایه پولی و نقدینگی در سالجاری است.» کارشناسان افزایش نقدینگی را یکی از عوامل تورم می‌شمارند روزنامه تعادل با اشاره به اینکه افزایش نقدینگی نشان می‌دهد که به رغم موفقیت دولت در کاهش نرخ تورم انضباط پولی و مالی، برقرار نشده نوشته است: «یکی از نمودهای بارز انضباط‌های پولی و مالی، کنترل پول و انضباط پولی و مالی توسط بانک مرکزی و به عبارتی کنترل نقدینگی است.»

همچنین روزنامه اقتصادی جهان صنعت در تحلیل آمار منتشره درباره نقدینگی خاطر نشان کرد «حجم پایه پولی در پایان خرداد ماه سالجاری با 2/3 درصد کاهش نسبت به اسفند 92، به 112 هزار و 494 میلیارد تومان و حجم نقدینگی با 3/9 درصد افزایش به 617 هزار و 950 میلیارد تومان رسید که نسبت به خرداد 92، بیش از 30/5 درصد رشد داشته است.»

این روزنامه افزود: افزایش 30/5 درصدی نقدینگی در پایان خردادماه سالجاری در مقایسه با خردادماه سال 92 از نظر مقداری 137 هزار و 997 میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد، اما حجم پایه پولی در این مدت با 2/3 درصد کاهش به 112 هزار و 494 میلیارد تومان رسیده که از لحاظ مقداری 2648 میلیارد تومان کاهش داشته است.

جهان صنعت با اشاره به اینکه افزایش رشد نقدینگی به رقم نگران‌کننده بیش از 30/5 درصدی کاملا برخلاف سیاست خروج غیرتورمی است تاکید کرد: در صورت حفظ این میزان رشد، هدف کاهش و کنترل تورم دولت در ماه‌های آینده مخدوش خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشته است: «براساس برخی تحلیل‌ها، علت اصلی رسیدن رقم رشد نقدینگی در پایان خردادماه به 3/9 درصد در مقایسه با اسفند 92، اثرات اقدام افزایش 12 هزار و 490 میلیارد تومانی پایه پولی در اسفند سال گذشته بوده است و گفته می‌شود این افزایش یکباره پایه پولی به دلیل نیاز دولت به نقدینگی برای پرداخت روزهای پایانی سال بوده است.

اوباما عقب‌نشینی کرد داعش تروریست است نه نماینده سنی‌‌ها

کیهان نوشت:دولت آمریکا با صدور دستور حمله به گروهک داعش به بی‌ربط بودن ادعای یک ماه پیش خود اذعان کرد.

دولت آمریکا ماه گذشته به هنگام تشدید تحرکات تروریستی گروهک داعش در منطقه موصل به جانبداری و مظلوم‌نمایی به نفع این تروریست‌های وحشی پرداخته و مدعی شده بود آنها نماینده گروه‌های اهل سنت هستند که از رفتار سرکوبگرانه و فرقه‌گرایانه(!) دولت عراق ناراضی هستند و دولت عراق باید سیاست‌های خود را تغییر دهد. این موضع دولت آمریکا در حقیقت واکنشی از سر انفعال به انتخابات عراق و پیروزی مجدد اسلامگرایان همسو با ایران بود و کاخ سفید بدین ترتیب می‌کوشید با دور زدن نظر رسمی مردم عراق، منتخبان ملت عراق را تحت فشار قرار دهد.

اما اکنون یک ماه پس از آن موضع‌گیری، باراک اوباما ضمن صدور دستور حمله موردی به مواضع داعش، آنها را «تروریست‌هایی با اقدامات وحشیانه و در حال نسل‌کشی» توصیف کرد. اوباما با ادعای اینکه «ایالات متحده به کمک هزاران نفر تحت محاصره داعش می‌رود» دستور حملات هوایی را صادر کرد و گفت: داعش خواستار نابودی سیستماتیک اقلیت‌های مسیحی و دیگر گروه‌های اقلیت در شمال عراق شده که این مسئله یک نسل‌کشی است. امروز آمریکا آماده کمک است، اگرچه آمریکا نمی‌تواند و نباید در هر بحرانی از جهان دخالت کند اما باید زمانی که مردم بی‌گناه در معرض خشونت گسترده هستند، وارد عمل شود.

اوباما گفت: برای توقف پیشروی‌ها در اربیل من به ارتش اجازه حمله به کاروان‌های تروریست‌های گروه داعش که به نظر می‌رسد به طرف شهر حرکت می‌کنند را صادر کردم. ما همچنان گوش به زنگ باقی می‌مانیم و اقدامات دیگر را صورت خواهیم داد. این گروه اقداماتی وحشیانه بر ضد اقلیت‌ها از جمله مسیحیان و ایزدی‌ها انجام داده است و گزارش‌ها از اعدام‌های دسته‌جمعی خبر می‌دهد.

او همچنین گفت عراقی‌ها رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان را انتخاب کرده‌اند و اکنون باید جریان انتخاب نخست‌وزیر پیش برود و جلوی گروه‌های تروریستی را بگیرد.

در همین حال صدای آمریکا از قول جان کری گفت: «برای همه کسانی که نیاز به هشدار دارند، این هشدار همین است، داعش از جانب سنی‌ها نمی‌جنگد، داعش برای یک عراق قوی‌تر نمی‌جنگد، داعش برای تقسیم عراق و ویرانی عراق می‌جنگد. آقای کری گفت: داعش هیچ چیزی به کسی جز هرج و مرج، پوچ‌گرایی و قتل بی‌رحمانه وعده نمی‌دهد.»

مواضع اخیر آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا در اعمال فشار بر منتخبان عراق بی‌سرانجام مانده و نتوانسته از داعش به عنوان حربه فشار و تظاهر به حمایت از سنی‌ها استفاده کند.

پیش از این اظهار نظری از هیلاری کلینتون منتشر شده بود مبنی بر اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکاست.

اقدام مغربی‌ها علیه مسی

روزنامه قدس از قول ابنا نوشت: جوانان معترض مغربی پیراهن لیونل مسی، بازیکن تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا را در اعتراض به کمک مالی وی به رژیم صهیونیستی آتش زدند. این در حالی است که مسی خبر کمک به صهیونیستها را تکذیب کرده است.

هدیه عجیب یک تروریست به همسرش!

قدس از قول شیعه آنلاین نوشت: روزنامه «پاییس» چاپ اسپانیا با انتشار گزارشی مدعی شد که یک شهروند اسپانیایی که اخیراً به سوریه رفته و به گروهک تروریستی - تکفیری داعش پیوسته، یک کمربند انتحاری به عنوان هدیه به همسرش داده است.

توقف دو طبقه کردن بزرگراه‌های پایتخت

روزنامه قدس از قول مهرنوشت: اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به توقف دو طبقه کردن بزرگراه‌های پایتخت گفت: قرار نبود پس از پروژه طبقاتی صدر، مشابه این پروژه در پایتخت اجرایی شود.

واکنش مجلس به اقدام شهرداری

قدس به نقل از سایت جهان نوشت: محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس گفت: اجرای طرح تکریم بانوان از سوی شهرداری حرکتی صحیح بود که مورد حمایت مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است. وی با بیان اینکه فرهنگ جداسازی محیط کار مردان و زنان باید نهادینه شود، افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان دولتی به دلایلی خجالت می‌کشند تا از این اقدام شهرداری تهران حمایت کنند.

علت قطع آب شرب موصل

قدس از قول سایت مشرق نوشت: منابع خبری اعلام کردند که داعش پس از تحت کنترل گرفتن سد موصل، آب شرب این شهر را قطع کرد.شاهدان عینی گفتند که افراد مسلح وابسته به داعش آب شهری را از جایی که کل شهر موصل را تغذیه می‌کند قطع کردند و این امر به دلیل بسته شدن مسیر آب ورودی به شبکه آبرسانی، از سد موصل است.

شهرداری‌ها نیروی مازاد دارند

قدس به نقل از سایت عصر ایران نوشت: هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها بیش از سه برابر نیاز واقعی خود نیروی انسانی دارند و در بین دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها بیشترین نیروی انسانی مازاد را در اختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها